در این روش از افزایش مشتری رستورن، در مدت 10روز تبلیغ می شوید و اگر راضی بود پرداخت می کنید.

با این ایده جدید، مشتری را به رستوران جذب کنید، بدون اینکه از متن برای جذب مشتری رستوران استفاده کرده باشید.

pricee 1

برای داشتن رستوران موفق باید از روش هایی استفاده  کنیم که هم باعث جذب مشتری های جدید و هم باعث ثابت نگه داشتن مشتری هایی قدیمی شود. در ادامه راه هایی را بیان میکنیم که اغلب رستوران های موفق از این تکنیک ها استفاده کرده اند و باعث جذب مشتری و افزایش چند برابری فروش خود شده اند.

banner resturant

1. جذب مشتری رستوران در 10 روز – آنی با likee

اول نتیجه کار را مشاهده می کنید و بعد پرداخت می کنید. ( پلن 10روزه 150هزار تومان می باشد)

مشتری رستوران

اتفاقا تبلیغ اپلیکیشن likee را هم در سایت قراردادیم و بسیار مفید و سریع هست و توضیحاتش رو باید از سایت سازنده بخوانید.(روی بنر تبلیغاتی انتهای صفحه کلیک کنید )

این اپلیکیشن به تازگی باب شده است ( به شکل انبوه رونق مشتری رستوران اتفاق می افته ) و بهتره که قبل از رقبا، سریعا به سیستمش ورود کنید.

عنایت فرمایید برنامه بالا، اصلا پیچیده نیست و اتفاقا خیلی ساده تر از این حرفها عمل می کند.

سایر آموزش های جذب مشتری رستوران

در زیر انواع روشهایی که کارکنان رستوران می توانند هرکدام نقشی را به عهده بگیرند.

2.فعالیت در رسانه های اجتماعی

فعالیت در رسانه های اجتماعی میتواند فرصت خوبی برای رستوران شما برای دیده شدن بین عموم مردم فراهم کند و همچنین به هزینه کمی نیاز دارد ، شما میتوانید با فعالیت در اینستاگرام، تلگرام و یا ایجاد یک سایت اینترنتی فعالیت و تبلیغات خود را درفضای مجازی شروع کنید.

در شبکه های اجتماعی تان مدام فعالیت های جدید داشته باشید و از مطالب تکراری استفاده نکنید زیرا این کار باعث حضور کم رنگ مخاطبان در صفحه های اجتماعی شما میشود.

افراد معروف را به رستورانتان دعوت کنید و با گرفتن عکس هایی از آنها و غذاهایتان آن ها را در رسانه های اجتماعی بین مخاطبانتان به اشتراک بگذارید تا اعتماد مردم نسبت به رستوران شما بیشتر شود و جذب مشتری در رستوران شما افزایش شود.

به هنگام اضافه شدن منوی غذا و دسر های جدید تصاویر و ویدیو هایی با کیفیت از آنها را در رسانه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید.

مطالب و نکات آموزشی درباره آشپزی و طرز پخت غذاهای جدید درصفحه هایتان به اشتراک بگذارید تا جذابیت بیشتری بین مخاطبان داشته باشد.

فعالیت در رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری رستوران

جذب مشتری بیشتر با فعالیت در رسانه های اجتماعی

3.کیفیت غذا برای جذب مشتری رستوران

استفاده از مواد اولیه مرغوب، سالم و رعایت بهداشت ارتباط مستقیم با کیفیت غذا دارد و روی طعم و ظاهر غذا تاثیر بالایی میگذارد.

مواد اولیه غذاها را به صورت روزانه و یا هفتگی خریداری کنید تا تازه باشند و باعث افزایش کیفیت غذا شوند.

همچنین قیمت بالای مواد اولیه چندان برایتان اهمیت نداشته باشد زیرا که هدف اصلی شما تهیه غذایی با کیفیت، سالم وخوشمزه به مشتری است که این کار باعث ادامه همکاری مجدد مشتری و جذب مشتری در رستوران شما میشود.

وجدان کاری نه فقط موجب اعتماد مشتریان خواهد شد بلکه در ایجاد دلگرمی برای پرسنل و انگیزه بخشیدن به آنها موثر خواهدبود.

کیفیت غذا برای جذب مشتری رستوران

چگونگی کیفیت غذا

4.چگونگی طراحی منوی غذا

یک منوی خوب طراحی شده میتواند سود شما را  ۱۰تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

منوی غذا باید به گونه ای باشد که موجب تشویق مشتری به سفارش دادن و انتخاب غذاهای مختلف شود.

یک منوی غذای مناسب در عین تنوع، باید در دسته بندی های درست و مختلف قرار بگیرد مثلا دسته های دسر ،نوشیدنی ،غذا،و… جدا از هم باشند تا انتخاب برای مشتری آسان باشد.

همچنین مواد اولیه استفاده شده در غذا و قیمت غذا نوشته شود تا مشتریان تصمیم دقیق تری در انتخاب غذا داشته باشند.

همچنین غذاهایی را که مخصوص رستوران شما هستند و پرفروش تر و گران تر میباشند را درمعرض دید مشتری قراردهید مثلا بالا و سمت راست و چپ منو میتوانید اینکار را انجام دهید.

در طراحی منوی خود از رنگ های مکمل بایکدیگر و اشتها اور استفاده کنید مثل رنگ های قرمز ،نارنجی و زرد.

رنگ استفاده شده در منو شما سبک رستورانتان را نشان میدهد.

استفاده از تصاویر غذا در منو میتواند تاثیرگذار باشد تصاویری که در منو غذا استفاده میشود باید نور مناسب،کیفیت بالا،عکس های جذاب و هوس انگیز باشند.

 

باید توجه کنید که عکس استفاده شده درمنو با واقعیت غذا یکسان باشد زیرا که مشتری با توجه به عکس منو غذا را انتخاب میکند. اگرمشتری انچه را که دریافت میکند کم تر از توقعاتش باشد نتیجه منفی به دنبال خواهد داشت اما اگر به درستی استفاده شود میتواند اعتماد مشتری و جذب مشتری به رستوران شما را بیشتر کند.

در طراحی منوی خود از یک فونت خوانا و قوی استفاده کنید که در نظر مخاطب جذاب باشد. در نمایش قیمت غذا ها،از فونت و رنگ های برجسته استفاده نکنید زیرا که ممکن است مشتریان توجهشان بیشتر روی قیمت باشد تا روی کیفیت و طعم غذا.

توصیه میشود از جنس های سخت و یا چرمی برای منو استفاده کنید تا جذابیت بیشتری برای مشتری ایجاد کند.

طراحی منو برای جذب مشتری رستوران

طراحی منو خاص

5.چگونگی رفتار و ظاهر کارکنان با مشتری ها

کارکنان باید در زمان مناسب سفارش را از مشتریان بگیرند و همیشه در دسترس باشند تا اگر برای مشتری مشکل و سوالی پیش آمد آن را رفع کنند.

لباس و ظاهر کارکنان رستوران شما علاوه بر افزایش جذابیت رستوران شما در واقع نوعی احترام گذاشتن ویژه به مشتری است پس ازلباس های فرم و ظاهری آراسته استفاده کنید.

با مشتری ها رفتاری گرم و برخوردی شایسته و مثبت داشته باشید تا جذب مشتری در رستوران شما بیشتر شود.

از رفتارهایی مثل سرو نامحترمانه غذا، ارائه سرویس کند به مشتری ، القاء حس عجله برای اینکه مشتری سریع تر رستوران را ترک کند دوری کنید.

کارکنان در مواقعی از روش بیش فروشی استفاده کنند ، در ابتدای سفارش غذا یا وقتی مشتریان غذای اصلیشان را خوردند میتوانید پیشنهاد هایی به مشتریان بدهید مثل سفارش یک دسر یا نوشیدنی ،که اغلب مشتریان از این پیشنهاد استقبال میکنند.

رفتار و ظاهر کارکنان برای جذب مشتری رستوران

چگونگی رفتار و ظاهر کارکنان

6.تبلیغات دیگر برای جذب مشتری رستوران

میتوانید از یک کارت استفاده کنید و دفعاتی را که مشتری به رستوران می آید را در آن ثبت کنید و وقتی تعداد مراجعه ی مشتری ها به تعداد مشخصی رسید،به انتخاب خودتان میتوانید او را از یک غذا یا دسر رایگان بهره منده سازید اینکار باعث میشود که مشتری با اشتیاق بیشتری دفعات بعد هم به رستوران شما بیاید و جذب مشتری بیشتری در رستوران شما رخ دهد.

همچنین میتوانید کوپن های تخفیف ارائه کنید و این کوپن های تخفیف را به صورت رایگان در اختیار شرکت ها ،مغازه ها و کارخانه ها بگذارید تا به پرسنل و کارمندان خود بدهند در این صورت مشتری های جدید بیشتری را میتوانید به سمت خود جذب کنید.

ازقرعه کشی های ماهانه و هفتگی نیزمیتوانید استفاده کنید و با ارائه جوایز نقدی یا جوایز ارزشمند دیگر میتوانید مشتری های خود را چند برابر کنید.

در نتیجه با استفاده از این عملکردها میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و جذب مشتری در رستوران شما بیشتر شود.

7.چگونگی دکوراسیون رستوران

برای دکوراسیون داخلی رستوران خود باید از ایده هایی استفاده کنید که برای مشتری ها لذت بخش و ارامش بخش باشد. 

دکوراسیون رستوران شما باید با غذایی که سرو میکنید مطابقت داشته باشند. برای مثال اگر شما غذا های سنتی و محلی سرو میکنید باید دکوراسیون شما نیز سنتی باشد یعنی باید محیطی باشدکه در آنجا از موسیقی های سنتی و از ظروف و صندلی و میزهای سنتی استفاده میشود. و اگر شما رستورانی هستید که غذاهای گران قیمت سرو میکنید باید از محیطی آرام،موسیقی ملایم و نور کم و دکوراسیونی شیک استفاده کنید.

 اگر دکوراسیون و سبک غذای شما مخالف با یکدیگر باشد، باعث نارضایتی و ازردگی مشتری میشود.

دکوراسیون داخلی رستوران برای جذب مشتری رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران

۰8موقعیت مکانی رستوران برای جذب مشتری رستوران

برای پیداکردن یک موقعیت مکانی مناسب برای رستورانتان باید به عواملی توجه داشته باشید از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

بررسی رستوران های رقیب :جایی را انتخاب کنیدکه رستوران هایی کمتری در آنجا وجود داشته باشد و یا اصلا آنجا رستورانی نباشد تا افراد بیشتری به سمت رستوران شما کشیده شوند.

بررسی شاخصه های جمعیت مکان موردنظر:برای مثال میزان جمعیت،کسب و کار رایج مردم آن مکان قیمت متوسط خانه های اطراف و…را بررسی کنید.

نزدیکی به خیابان های اصلی:همچنین مکانی را انتخاب کنید که به خیابان های اصلی نزدیک باشد و میانگین رفت و امد مردم بیشتر است.

مکان هایی را انتخاب کنید که اطراف آن پارک ها و فروشگاه های زیادی باشد و بهترین مکان برای فروش بیشتر مکان های نسبتا شلوغ است.

ازهمه مهم تر ابعاد و مساحت زمین و هزینه اجاره یا خرید رستوران را بررسی کنید زیرا که هماهنگی موقعیت مکانی رستوران با بودجه شما بسیار مهم است.

   یوآن میگوید:درباره رستوران ها یکی ازمهم ترین ویژگی ها موقیعیت مکانی است.

شمابه مکانی نیاز داریدکه بتواند افراد را به سوی خود بکشد و امکان رشد درآینده را داشته باشد و البته در بودجه شما بگنجد.

یافتن موقیعیت مناسب میتواند دشوار باشد ولی ارزش خود را به شما اثبات میکند برای این کار وقت زیاد بگذارید.

9.داشتن سفارش انلاین غذا

داشتن سیستم سفارش انلاین در رستوران میتواند فروش شما را 20تا 50 درصد افزایش دهد.

دراین روش مشتری به راحتی میتواند غذای خود را سفارش داده و درب منزل یا محل کار خود دریافت کند و درنتیجه در انرژی و زمان خودصرفه جویی کند به همین دلیل از این روش استقبال زیادی میشود.

برای شروع این کار شما میتوانید یک سایت،با کیفیت بالا طراحی کنید.طراحی سایت برای رستوران بسیار پیچیده است بنابراین برای این کار از افرادحرفه ای استفاده کنید.

برای افزایش استقبال بیشتر مشتریان خود از سفارش انلاین میتوانید امکان تخفیف برای مشتریان قدیمی بگذارید یعنی برای سفارش هر غذا امتیازی برای انها تعیین کنید و سپس طبق ان امتیاز ها به انها تخفیفاتی دهید.

همچنین میتوانید در تاریخ های مشخصی از ارسال رایگان غذا برای مشتری هااستفاده کنیدتا انگیزه بیشتری درمشتری برای سفارش غذای انلاین ایجاد شود.

سیستم سفارش انلاین غذا برای جذب مشتری رستوران

استفاده ازسیستم سفارش انلاین غذا