افزایش و جذب مشتری مغازه و فروشگاه ها یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری می باشد و در اینجا سعی کردیم این موضوع را بیشتر باز کنیم .

برای افزایش مشتری چه کنم ؟

افزایش مشتری به تنهایی مباحث زیادی داره و اگر حوصله این همه توضیحاتو ندارید،معرفی سیستم افزایش مشتری خالی از لطف نیست(روی عکس زیر کلیک کنید).

pricee 1برای خواندن مقاله افزایش مشتری روی بنر بالا کلیک کنید

۱.ظاهر و نمای فروشگاه

تاثیر اول ماندگارترین تاثیر است یعنی هم فروشنده و هم مکان همگی باید منظم و آراسته باشند ، تصور کنید مشتری وارد فروشگاه میشود ولی با بوی بد در فروشگاه،یاکثیف بودن و نامرتب بودن روبرو میشود در این صورت انگیزه  خرید را از دست میدهد و این یعنی افزایش مشتری را متصور نباشید.

فروشگاه مغازه

۲.فروشندگان حرفه ای استخدام کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های یک فروشنده حرفه ای داشتن فن بالای بیان ،خوش رفتار بودن آگاهی کامل از محصول است که منجر به افزایش مشتری بیشتر میشود.

حرفه ای مغازه

۳.قیمت کالا ها

برای باقی ماندن در دنیای تجارت باید سود کافی داشته باشید، اما لازم است قیمت هایتان در رقابت با محصولات یا خدمات مشابه تان برابر یا کمی پایین تر باشد.

قیمت کالا

تاثیر قیمت کالا در فروش

در این صورت باید محصولات بیشتری داشته باشید تا پایین تر بودن قیمتتان را جبران کند.

هیچ چیز برای مشتری جذاب تر از این نیست که بداند اگر چند متر جلوتر برود فروشگاهی هست که میتواند همان جنس را با قیمت پایین تر بخرد.

۴.تبلیغات محلی

تبلیغات روش های مختلفی دارد، مثل اینترنت، تبلیغات محلی، تبلیغات کلامی و… .  برای تبلیغات بیشترمیتوانید از حراج های چند روزه، بن تخفیف ،یکی بخر دوتا ببر و هزار و یک ترفند دیگر استفاده کنید این کار باعث جلب توجه مردم میشود و عامل جذب مشتری و افزایش فروش خواهد بود.

محلی

۵.تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش

قدرت شبکه های اجتماعی را در جذب مشتری و فروش بهتر در زمان کوتاه دست کم نگیرید زیرا که مشتری ها دائما در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند ویکی از مقرون به صرفه ترین راه ها است. نیازی نیست در تمام شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

حضور پر رنگ و جدی در یک یا دو شبکه اجتماعی بسیار بهتر از داشت اکانت های زیاد درشبکه های مختلف با فعالیت های پراکنده است برای مثال میتوانید از اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید که بیشترین مراجعه کنندگان را در ایران دارند . برای اینکه از فعالیت خود در شبکه های اجتماعی جواب لازم را بگیرید،برنامه ریزی داشته باشید پست هایی با عکس و کپشن های جذاب مربوط به حرفه خود تهیه کنید.

تبلیغات

تبیغات در رسانه اجتماعی

۶. فروش اینترنتی داشته باشید     

وقتی فروش خود را به فضای مجازی بیاورید، میتوانید خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید و با هزینه ای بسیار کم به یک برند شناخته شده  خود را تبدیل کنید.

فروش اینترنتی را میتوانید درشبکه های اجتماعی  و یا از طریق ایجاد وبسایت شروع کنید.

۷.استفاده از بسته بندی محصولات برای افزایش مشتری

محصولات خود را در جعبه یا بسته بندی های خاصی ارائه کنید. حتی اگر از کیسه پلاستیکی استفاده میکیند، میتوانید روی آن نام و لوگوی کسب و کارتان و حتی محصولات و خدماتتان را روی آن چاپ کنید.

ایده پر سود دیگر گذاشتن کاغذ معرفی محصولات دیگرتان داخل بسته بندی ها است که باعث میشود مشتری بار دیگر به استقبال از آن محصولات بیاید.

بسته بندی محصولات

استفاده از بسته بندی محصولات برای افزایش فروش

۸.فروش محصول مکمل

از فرصت استفاده کنید و هنگامی که مشتری اقدام به خرید یکی از محصولات شما کرد، محصولاتی را که در کنار این محصول قابل استفاده هستند به عنوان مکمل به مشتری معرفی کنید.

طبق تجربه زمانی که مشتریان در فرایند خرید قرار میگیرند راحت تر میتوان پیشنهاد خرید محصولات دیگر را هم به آنها داد و در بیشتر مواقع هم این محصولات را میخرند .

محصولات مکمل

افزایش فروش با محصولات مکمل

۹.تنوع محصولات را کاهش دهید

تنوع بیش از حد باعث سر درگمی مشتری در خرید میشود. در واقع هر چه گزینه، بیشتر احتمال خرید کمتر میشود.

گزینه های خرید را کم تر اما با کیفیت تر در نظر بگیرید.

محققان میگویند مغز انسان در برابر تنوع بیش از اندازه دچار تردید میشود و وقتی مردد شد، امکان اینکه صورت مساله را پاک کتد و خرید را به زمان یا فروشگاه دیگری واگذار کند،زیاد میشود.

۱۰.دسته محصولات محبوب

با دسته محصولات محبوب میتوانید باعث سریع تر شدن خرید شوید وقتی مشتری ببیند که از محصولی استقبال خوبی صورت گرفته تحت تاثیر رفتار اکثریت قرارمیگیرد و مشتاق به خرید همان محصول خواهد شد.

۱۱.صداقت در فروش را فراموش نکنید

اعتراف به ندانستن چیزی بهتر از دروغ گفتن است. اگر زمان هایی احساس کردید محصول برای مشتری مناسب نیست و کمکی به اون نمیکند صادقانه به مشتری بگویید.

به مشتری کمک کنید تا چیزی را بیابد که واقعا مورد نیازش است این کار باعث میشود علاوه بر خرید های فعلی برای خرید های بعدی هم مشتری به شما مراجعه کند.

پیشنهاد محصولات جایگزین هم میتواند در انتخاب خرید مشتریان تاثیر گدار باشد.

را فراموش نکنید 1

داشتن صداقت با مشتریان

۱۲.استفاده از روش ایجاد محدودیت

اگر میخواهید کالا یا خدماتی را با تخفیف ارائه کنید فرصتی محدود برای آن ایجاد کنید مثلا تا پایان این هفته میتوانید از این فرصت استفاده کنید.

تجربه ثابت کرده وقتی مشتریان احساس کنند که ممکن است فرصتی از دست شان برود، تمایل شان برای خرید بیشتر میشود.

۱۳. ارائه کوپن های تخفیف

به همراه محصولات خریداری شده کوپن های تخفیفی را به مشتری بدهید و این کوپن های تخفیف تا مدت محدودی اعتبار داشته باشند و یکی از راه های جذب مشتری رستوران ها همین است .

این کار آنان را تشویق به خرید مجدد از شما خواهد کرد مشتریان همواره به دنبال فرصت های خاص،برای خرید هستند.

کوپن تخفیف

کوپن تخفیف

۱۴. پکیج محصولات کم فروش و پر فروش

محصولات کم فروش را همراه محصولات پر فروش در یک بسته قرار دهید تا هم مشتریان را به خرید تشویق کنید و هم موجودی محصولات کم فروشتان را کاهش دهید.     

۱۵.تشویق به خرید محصولات گران قیمت

محصولات گران قیمت خود را در معرض دید مشتری قرار دهید و سعی کنید در مورد برتری محصولات گران قیمت و علت گران بودن آن مشتری را توجیه کنید.

۱۶.مزایای محصول را تاکید کنید

برای مشتری از مزایا و ویژگی های محصول صحبت کنید تا مشتری دقیقا متوجه شود که چرا باید این محصول را بخرد.

داشتن اطلاعات در مورد ظاهر و باطن محصول بسیار مهم است. بنابراین مردم وقتی اطلاعات کافی از یک محصول داشته باشند با رغبت بیشتری آن را میخرند.

۱۷.توقف مشتری در فروشگاهتان را افزایش دهید

این توصیه به ویژه برای فروشگاه های بزرگ حائز اهمیت است. نورپردازی مناسب، پخش موسیقی ملایم، پراکندن رایحه ای ملایم و خوشبو، قرار دادن جاهایی راحت برای نشستن و استراحت مشتری و… روش هایی برای افزایش مدت حضور مشتری در فروشگاه ها است.

۱۸.تعریف داستان

تجربه ثابت کرده روایت یک داستان از مشتریان قبلی که از شما خرید داشته اند و از محصولاتتان راضی بوده اند میتواند یک عامل قدرتمند برای فروش سریع تر و موثر تر باشد. زیرا که داستان گویی احساسات و عواطف مشتری را درگیر میکند وبا شما حس نزدیکی وصمیمیت میکند درنتیجه با اعتماد بیشتری به سوی شما کشیده میشود.

تعریف داستان

تعریف کردن داستان برای افزایش فروش

۱۹. تضمین محصول و بازگشت آسان کالا

تضمین محصول اعتماد مشتری را جلب میکند و خیال او را از خریدش راحت میکند.

به مشتری تضمین بدهید در صورت نارضایتی از محصول، میتواند محصول را برگردانده و پول خود را پس بگیرد.این عامل سبب افزایش فروش چشمگیر برای شما شده و شما را از رقبای خود در رتبه بالاتری قرار میدهد.

۲۰.به مشتری فرصت فکر کردن بدهید و در دسترس باشید

تلاش فروشنده برای تحمیل کردن محصول ،عاملی منفی است به مشتریان حق انتخاب دهید و تصمیم را بر عهده ی خود آنها بگذارید. شاید خریدار بخواهد به خانه برود و درباره خرید محصولات فکر کند این اجازه را به او بدهید و در همین حین راه های ارتباطی برای ارتباط با خودتان را ذکر کنید.

همیشه سعی کنید در دسترس مشتری باشید و پاسخگوی مشکلات وسوالات مشتریان باشید که هم میتوانید این کار رابه صورت حضوری انجام دهید و هم در شبکه های اجتماعی

فکر کردن به مشتری دهید

به مشتری فرصت فکر کردن بدهید 

۲۱.یک کارت ویزیت به یادماندنی

وقتی خودتان نیستید کارت ویزیتتان نماینده شماست و شما و خدماتتان را معرفی میکند. این کارت را بین اشنایان همکاران ومشتریان پخش کنید و راه های ارتباطی خود را درآن ذکر کنید.

۲۲. استفاده از Likee ایرانی

در آخر شیوه ی که بتوانید کنار تمام موارد بالا یک شوک به افزایش مشتری مغازتون بزنید استفاده از likee.ir هست. این سیستم تقریبا روی تمام کسب و کارها می تواند متمرکز شده و شدیدا تاثیرگذار باشد.