برای اطلاع از آخرین قیمت طلای 18 و طلای 24 عیار و قیمت مثقال طلا و اونس جهانی و طلای دست دوم امروز شنبه 13 خرداد 1402 با وان مارکت همرا باشید و به ادامه مطلب مراجه کنید .

به گزارش وان مارکت ، قیمت طلا امروز شنبه 13 خرداد با افزایش مواجه بوده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده تا لحظه نگارش این متن هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت 2 میلیون و 504 هزار  تومان رسیده است که نسبت به 11 خرداد 17 هزار تومان افزایش قیمت داشته است .

هم چنین هر گرم طلای ۲۴ عیار با افزایش 21 هزار تومانی 3 میلیون و 338 هزارتومان قیمت گذاری شده است.

قیمت مثقال طلا  در بازار به 10 میلیون و 840 هزار تومان رسیده است و 64 هزار تومان افزایش قیمت داشته است . در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا مبلغ  1976 دلار شده است. بر این اساس طلای دست دوم نیز با قیمت 2 میلیون و 470 هزار تومان مبادله می شودو 16 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

قیمت طلای 18 و 24 عیار

قیمت طلای 18 و 24 عیار

تفاوت طلای دست دوم و آب شده چیست؟

مدتی پس از استفاده از طلای نو ظاهر آن نسبت به حالت اولیه تغییر میکند و افراد دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارند و آن را به طلا فروشان با قیمت کمتری نسبت به حالت اولیه می فروشند که به آن ، طلای دست دوم گفته می شود.هم چنین وقتی طلای دست دوم را ذوب میکنند تبدیل به طلای آب شده می شود که در کارگاه های طلاسازی از آن برای ساخت زیور آلات جدید استفاده می شود

شما طلای آب شده را به قیمت همان عیاری می‌خرید که روی آن نوشته شده و در هنگام فروختن نیز قیمت با همان عیار حساب می‌شود. این در حالی است که شما طلای نو با عیار ۱۸ یا همان عیار ۷۵۰ را از مغازه‌دار می‌خرید اما در هنگام فروختن چون دیگر دست دوم محسوب می‌شود طلا فروشان آن را با عیار ۷۴۰ خریداری می‌کنند.

برای فروش طلای آب شده نیازی نیست که هزینه اضافی برای مالیات و اجرت و… پرداخت کنید و هم چنین هر وقت خودتان خواستید می توانید آن را به طلاسازی ها ببرید تا طلای مورد نظرتان را برایتان بسازند.در ذوب کردن طلا امکان تقلب نیز وجود دارد مثلا ممکن است عیار خود را با افزودن فلزات دیگر از دست دهد و دیگر ارزشی به اندازه قبل نداشته باشد.

امیدواریم تفاوت طلای آب شده و دست دوم را به درستی متوجه شده باشید و در خریدات خود دقت لازم را به عمل آورید.

هم چنین بنا به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور از خرید طلاهایی که کدهای معتبری ندارن بپرهیزید و فقط از طلافروشی های زیر نظر اتحادیه طلا بگیرید و فاکتوری معتبر از طلافروش بگیرید تا در صورت تقلبی بودن طلا با مراجعه به اتحادیه بتوانید به سرعت این امر را پیگیری کنید.