به گفته روانشناسان و محققان درمان نکردن به موقع افسردگی موجب بروز بیماری های دیگر در بدن می شود و فرد دچار بیماری های جسمی مختلفی خواهد شد که در ادامه به آن می پردازیم.
افسردگی؛ مغز، تفکر افراد، احساسات و عملکرد افراد را متاثر خواهد کرد و عدم در مان به موقع می تواند در افراد موجب بیماری مغزی حاد شود.
روانپزشکان با تحقیقات فراوان در کلینیک روانپزشکی به این نتیجه رسیدند که افسردگی منجر به بیماری نوردنژاتیو یا التهاب مغزی می شود و از تغییرات بیولوژیکی مغز به این نتیجه دست یافتند.

در بیماران افسرده قدرت تفکر و تصمیم گیری با زمان درمان شده آن ها متفاوت است و این نشان دهنده تاثیر مخرب افسردگی در انتخاب افراد و عملکرد ضعیف آن ها می باشد.

مغز بیماران اسکن شده مقدار زیادی التهاب را نشان می داد و پزشکان با مطالعه و بررسی عملکرد افراد افسرده و درمان شده و آزمایشهای فیزیولوژیکی به این مهم دست یافتند.

تحقیق افسردگی

یافته‌های این مطالعه در ابتدا ارتباط بین التهاب مغز و افسردگی را شناسایی کرده است. در مرحله بعدی تحقیقات، تغییر قدرت تفکر و ارتباط آن با درمان افسردگی مورد مطالعه و مشاهده قرار گرفت. شواهد نشان داد که به طور فزاینده‌ای این احتمال وجود دارد که افسردگی علاوه بر ایجاد یک اختلال بیولوژیکی، باعث شکل گیری مشکلاتی شود که به درمانی متفاوت از آنچه امروز در دسترس وجود دارد، نیاز خواهد داشت.
این مطالعه نسبتا کوچک، متشکل از 80 شرکت کننده بود.

نتیجه مطالعه افسردگی

25 نفر از آن‌ها دچار افسردگی بودند که بیش از 10 سال درمان نشده بود، 25 نفر کمتر از 10 سال و 30 نفر که مشخص نشد بود که آیا به افسردگی دچار هستند یا خیر. همه آن‌ها با اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (اسکن PET) برای یافتن نوع خاصی از پروتیئن که ناشی از پاسخ التهابی مغز به آسیب یا بیماری است، ارزیابی شدند.در سر تا سر بدن، از جمله مغز، مقدار قابل توجهی التهاب وجود دارد تا در مقابل بیماری از ما محافظت کرده و در ترمیم بدن کمک کند. امّا التهاب بیش از حد منجر به بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری قلبی و بیماری‌های بالقوه تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون خواهد شد.

وجود چنین نتایجی، اهمیت درمان افسردگی را نشان می‌دهد. این یافته‌ها در یک مطالعه که در سال 2016 منتشر شد، نقش مهمی داشت. این مطالعه، بیماران مبتلا به افسردگی با سطح بالاتری از پروتئین واکنش گر (CRP) و التهاب را مورد بررسی قرار داد. پس از بررسی چندین شاخص، میزان CRP در افراد مبتلا به افسردگی 30 درصد بیشتر از افراد بدون افسردگی، برآورد شد. منبع بیتوته.