امروزه جراحی بینی از اولویت های بسیاری از افراد مخصوصا جوانان می باشد. با اینکه جراحی بینی فقط 2 تا 3 ساعت زمان می برد اما نتایج آن تا پایان عمر با فرد باقی می ماند. هر فرد باتوجه به شرایط خود اقدام به جراحی میکند که از جمله آنها میتوان ، کوچک کردن بینی ، بزرگ کردن بینی ، درمان انحراف بینی ، برداشتن قوز بینی و پلیپ بینی اشاره کرد.

قبل از جراحی باید هدف خود را از این عمل مشخص کنید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید.هم چنین از متخصص بودن جراح خود اطمینان حاصل نمایید و نمونه عکس های قبل و بعد بیماران را مشاهده کنید تا به طور کامل از کار جراح مطمئن شوید.

  • مراقبت های قبل از جراحی بینی

دو هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین و دخانیات خودداری کنید ، شب قبل از عمل دوش بگیرید و اگر لاک ناخن دارید آن را پاک کنید، روز قبل از عمل به مقدار کافی آب بنوشید، 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید ، در روز عمل چیزی نخورید، زیور آلاتی همراه شما نباشد ،همچنین تمام مدارک پزشکی را با خود به همراه داشته باشید.

مراقبت های لازم برای جراحی بینی

مراقبت های لازم برای جراحی بینی

طی 24 ساعت اولیه پس از عمل چون به طور کامل اثر داروهای بیهوشی از بین نرفته است ممکن است دچار سردرد ، ورم ، کبودی و خونریزی بینی شوید بهتر است در این زمان فقط استراحت و از داروهای تجویز شده توسط دکتر خود استفاده کنید.

  • مراقبت های بعد از جراحی بینی

در مورد زمان حمام کردن بعداز عمل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید ، تا 24 بعد از عمل از مایعات و غذاهای میکس شده استفاده کنید ، با دهان باز عطسه  یا سرفه کنید تا به بینی تان فشار وارد نشود ، در هفته اول از خندیدن و زیاد صحبت کردن بپرهیزید ، نمک استفاده نکنید ، هنگام خواب و استراحت چند بالش زیر سرتان بگذارید ، تا چند هفته از پایین انداختن سر و برداشتن اشیا سنگین بپرهیزید.