حتما برای شما هم پیش آمده یک روز با اینکه شب هم خوب خوابیده باشید وقتی از خواب بیدار می شوید احساس خستگی و کسلی دارید؟ میدونین علتش چیه؟
یا مدام کمر و پاهاتون درد میکنه و اصلا خوب نیستید؟ مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم تاثیر خیلی بالایی در زندگی ما دارند، مواد غذایی اگر مفید نباشند ضررهای بسیار به بدن وارد می کنند و مواد مقوی که بدن باید به صورت روزانه از مواد غذایی جذب کند ، جذب بدن نخواهد شد.

شما باید از مواد غذایی تازه استفاده کنید و حتما این را در نظر داشته باشید بدنتان چه ماده مقوی کم دارد و با یک مطالعه و تحقیق کوچک می توانید بفهمید که هرماده غذایی چه ویتامین و مواد معدنی دارد سپس آنرا مصرف کنید. خوشبختانه اینترنت و دسترسی آن به تمام سایت ها این امکان را برای شما فراهم کرده تا از خصوصیات و ویژگی های هر ماده غذایی سردربیاورید؛ هم چنین شما باید این را هم بدانید که مشکل شما در بدنتان مربوط به کمبود چه موادی است؟

ویتامین ها و مواد معدنی نقش خیلی جدی و مهمی در سلامتی بدن انسان دارد، ویتامین ها از طریق مواد غذایی و مکمل ها جذب بدن می شود. ویتامین ها تنها موادی هستند که بدن نمی تواند آنها را بسازد بنابراین باید از طریق مواد غذایی و مکمل ها ویتامین های مورد نیاز بدن جذب شود.

علائم کمبود ویتامین بدن:

۱- خستگی:

اگر همیشه دچار خستگی هستید و هیچ وقت حس سرحالی ندارید، به احتمال قوی آهن بدنتان کم می باشد.

۲- خارش پوست:

اگر شما هم همیشه دچار خارش پوست هستید و پوستتان می خارد ، احتمالا روی بدنتان کم می باشد.

۳- شوره سر:

ممکن است شما تازه حمام بوده اید و باز هم پوست سرتان شوره میزند، احتمال اینکه ویتامین A بدنتان کم باشد وجود دارد.

۴- عفونت:

اگر همیشه دچار عفونت های مختلف می شوید بدن شما دچار کمبود سلنیوم است.

۵- درد کمر:

اگر شماهم به کمردرد و پادرد مبتلا هستید ، ویتامین دی بدنتان کم می باشد.

۶- خشکی دور دهان:

اگر دور دهان شماهم خشکی می زند ، ویتامین B12 بدنتان کم می باشد.