سلامتی بدن یک نعمت برای انسان به حساب می آید، داشتن مریضی خیلی زجر آور می باشد مخصوصا برای خود فرد و همچنین اطرافیان؛ کسانی که دچار بیماری می شوند تازه متوجه می شوند که سلامتی چه نعمت بزرگی است که از آن خبر نداشتند. به قول معروف سلامتی تاجی بالای سرماست.

برای داشتن سلامتی بدن کار خاصی نیاز نیست بکنید، یک رژیم سالم و ساده غذایی به همراه روزانه ورزش کردن به شما کمک می کند تا سلامتی خودتان را داشته باشید. فقط کافی است نکاتی را رعایت کنید و از انجام برخی کارها پرهیز کنید، مصرف الکل و دخانیات ضرر های بدی به سلامتی شما وارد می کند.

روزانه ممکن است ناخودآگاه کاری انجام دهید که به سلامتی شما لطمه وارد کند، مثلا به علت نداشتن وقت خیلی ها از غذاهای فست فودی استفاده می کنند که این کار ضرر های بدی برای سلامتی انسان دارد. این روزها در سفره غذایی خانواده ها فست فود جات و خوراکی های بی کیفیت بسیاری وجود دارد که همه آن ها برای بدن مضر می باشد. هم چنین رفتارهای غلطی که به سلامتی بدن آسیب وارد می کند. با ما همراه باشید که مهم ترین نکات درباره ی سلامتی را یاد بگیرید.

۸ راز سلامتی بدن:

۱- فشار خون:

کنترل فشار خون و مصرف نکردن غذاهایی که باعث افزایش فشار خون می باشد یکی از راههای سلامتی بدن است، فشار خون نرمال هر فردی باید ۱۲ روی ۸ باشد.

۲- قند خون:

سطح قند خون خود را کمتر از ۶ درصد کنترل کنید.

۳- خواب کافی:

نداشتن خواب کافی یکی از علت هایی است که به سلامتی ضرر می رساند، شب ها بین ۷تا ۸ ساعت بخوابید.

۴- غذا:

روزی ۳ وعده از غلات کامل استفاده کنید.

۵- میوه:

روزی حداقل ۳ وعده از میوه و سبزی جات تازه مصرف کنید.

۶- ورزش:

روزانه تایمی را به ورزش اختصاص دهید و سعی کنید هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید.

۷- ماهی:

از ماهی غافل نشوید و ۳بار در هفته ماهی بخورید.

۸- کلسترول:

سطح کلسترول خون خودتان را کنترل کنید و مراقب آن باشید، کلسترول باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.