بعضی وقتها با رعایت بهداشت و نظافت خود باز هم دچار عرق می شویم و بدنمان خیس عرق می شود، جالب است بدانید عرق کردن زیاد نشانه ی کمبود بعضی ویتامین ها می باشد. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بخاطر عرق کردن زیاد مرتب دوش بگیرید و لباستان را عوض کنید. زمانی که شما نظافت فردی خودتان رعایت میکنید ولی با وجود این ها شما هنوز بدون دلیل عرق میکنید به این موضوع که حتما شما هم دچار کمبود ویتامین ها هستید شک کنید.

کمبود ویتامین ها باعث بسیاری از مشکلات در بدن شما می شود مثلا یکی از این مشکلات، اخلال در عملکرد غدد پوستی می باشد. یکی از عوارض این اخلال ها عرق کردن بیش از حد می باشد. عرق کردن یک راه سم زدایی بدن می باشد که بدن با استفاده از همین عرق، سم های داخل بدن را دفع می کند. ولی عرق کردن بیشتر از حد معمول مشکوک به نظر می آید و باید دنبال دلیل و علت آن باشید که چه ویتامین هایی در بدن شما کم می باشد.

کمبود چه ویتامین هایی باعث تعریق می شود:

۱- ویتامین B :

ویتامین B وظیفه اش کنترل استرس بدن می باشد و وقتی این ویتامین کم می شود خلق و خوی انسان با کوچک ترین اتفاقی بهم می ریزد، حرارت بدنش بالا می رود و شروع به عرق کردن می کند.

کورتیزول به هورمون استرس معروف می باشد، ویتامین ب کنترل کننده هورمون کورتیزول می باشد.

۲- ویتامین C:

ویتامین C یکی از بهترین آنتی اکسیدان هاست، این ویتامین برای داشتن پوست و مو سالم لازم می باشد و وقتی این ویتامین کم می شود سلول هایی که در سطح پوست وجود دارند و تعریق می کنند زیاد شود.

۳- ویتامین D:

این ویتامین بیشتر از طریق نور خورشید جذب می شود، عرق کردن بیش از حد، کمردرد، و سردرد های یکهویی یکی از علت های آن کمبود این ویتامین می باشد.

۵- منیزیم:

وقتی زیاد عرق میکنید به طبع مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم هم به دنبال آن از بدن خارج می شوند.

۶- سدیم:

یکی از مواد معدنی مهمی که با عرق کردن از بدن خارج می شوند سدیم می باشد، که کمبود سدیم باعث عوارض بدی روی بدن می شود.