رنگ کردن مو در خانه بدون قرمزی مو یکی از کارهای لذت بخش برای بانوان می باشد و یکی از بهترین راه هایی است که بانوان برای ایجاد تنوع از آن استفاده می کنند. خیلی از خانم ها برای رنگ کردن موهای خودشان به آرایشگاه نمی روند و در خانه موهایشان را رنگ می کنند این کار خودش یک هنر به حساب م آید هم باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود اما زمانی که با قرمزی مو مواجه شوید این لذت و صرفه جویی اصلا نمیچسبد…

اگر شما هم برای رنگ کردن موی سرتان به آرایشگاه نمی روید پس مراقب باشید که رنگ موی شما به قرمزی نزند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که باید رنگ مو انتخاب شده توسط شما هماهنگی با رنگ پوست صورتتان داشته باشد و جوری نباشد که باهم هم خوانی نداشته باشند در این صورت است که به تنوع و زیبایی چهره دست می یابید.

چرا مو قرمز می شود؟

1- بیش از حد ماندن رنگ روی سر:

هر رنگ مویی یک مدت مشخص باید روی موها باشد و اگر بیشتر از زمان تعیین شده روی موها بماند باعث قرمزی مو می شود.

2-اکسیدان نامناسب:

استفاده بیش از حد از اکسیدان باعث قرمزی موها می شود، بهتر است از اکسیدان 6،9 و یا 12 استفاده کنید.

3- پودر های رنگ مو:

برای اینکه موهایتان به رنگ های فانتزی در بیاید و هم چنین رنگ شرابی ، معمولا از پودر رنگ مو استفاده می شود.

7 راه حل قرمزی مو:

1- واریاسیون:

یکی از روش های برطرف کردن قرمزی مو ، استفاده از واریاسیون می باشد،برای جلوگیری از قرمزی مو به اندازه یک بند انگشت واریاسیون استفاده کنید .

2- اکسیدان:

نقش اکسیدان در فرایند رنگ کردن مو این است که فعال کننده رنگ مو می باشد و بدون اکسیدان زمان رنگ گیری مو طولانی می شود. اکسیدان از هیدروژن پراکسید، آب و ستیل الکل می باشد. از اکسیدان 9و 12 برای رنگ های روشن استفاده می شود .

3- رنگ های ترکیبی:

از یک ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید و از تناژهای قرمز دوری کنید ، اگر به رنگ مسی علاقه دارید می توانید از ترکیب رنگ های خنثی کننده آن استفاده کنید.

4- رنگ مو ضد قرمزی:

تقریبا همه رنگ ها تناژ قرمز را دارند ولی با استفاده از واریاسیون مناسب و اکسیدان خوب درصد قرمزی آن کمتر می شود.

5- تونر ضد قرمزی:

این تونر ها برای از بین بردن رنگ نارنجی و قرمز استفاده می شود و رنگ مو را به خاکستری و یا پلاتینی نزدیک تر می کند.

6-ویتامین بوناول:

این ویتامین را از داروخانه ها می توان تهیه نمود و به صورت سرم روی موهای خود بمالید، هم باعث تقویت مو می شود هم قرمزی را کم می کند.

7- رنگ های تیره:

رنگ های تیره باعث برطرف کردن قرمزی مو می شود.