شلغم یکی از شگفت انگیزترین و پرخاصیت ترین سبزیجات می باشد. این سبزی پر خاصیت در درمان بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا مانند یک پنی سلین عمل کرده و به بهبود سریع سرفه و گلو درد کمک می کند.

در این مطلب قصد داریم روش تهیه ی ترشی شلغم که یکی از خوشمزه ترین و خوش رنگ و لعاب ترین ترشی ها می باشد را به شما عزیزان آموزش دهیم. ترشی شلغم یک ترشی راحت و خوشمزه است که در کنار طعم متفاوتی که دارد؛ سرشار از مواد غذایی چون پتاسیم، فیبر، کلسیم، ویتامین C، ویتامین E، منگنز و بتاکاروتن است و با تولید آنتی اکسیدان در بدن از هجوم رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. علاوه بر این، شلغم تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به حفظ سلامت قلب، استحکام استخوان ها، تقویت قدرت بینایی، درمان کم خونی، تقویت کلیه ها، کنترل اشتها، تقویت پوست و مو و درمان کم خونی نیز کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی با این ترشی خوش رنگ و لعاب

تقویت سیستم ایمنی با این ترشی خوش رنگ و لعاب

روش تهیه ی ترشی شلغم

مواد لازم:

شلغم 1 کیلوگرم

لبوی کوچک 1 عدد

سیر ورقه شده 3 حبه

آب 3 فنجان

نمک 2 قاشق چای خوری

برگ بو 1 عدد

دستور پخت

برای تهیه ترشی شلغم ابتدا آب، نمک و برگ بو را در شیر جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید. هنگامی که نمک کاملا حل شد؛ ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس سرکه را به آب اضافه کنید. شلغم ها و لبو را پوست کرده و خلالی خرد کنید. یک شیشه تمیز و بزرگ آماده کنید و شلغم ها، لبو و سیر خرد شده را داخل آن بریزید. سپس ترکیب آب و سرکه و برگ بو را روی شلغم ها بریزید تا روی آن ها را کاملا بپوشاند. درب شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته در دمای اتاق، در جایی نسبتا خنک، قرار دهید تا ترشی آماده شود. رنگ لبو باعث قرمز شدن شلغم می شود و بدین صورت ترشی خوش طعم و خوش رنگی خواهید داشت.

نکته ی مهم در مورد تهیه ترشی شلغم

این ترشی را تا چندین هفته می توانید درون یخچال نگهداری کنید؛ اما شلغم ها به مرور زمان نرم می شوند و تردی اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است این ترشی را حداکثر تا 6 هفته مصرف کنید.