گاهی اوقات توان بدنی پایین می آید و عرق سرد به بدن می نشیند، خود انسان متوجه تغییر حالات و خلق و خویش می شود و همین عرق سرد هم نشانه بیماری هایی می باشد که باید علت آن را جستجو کنید و بدانید به چه علتی بدن شما دچار این حالت می شود. سلامتی نعمت بسیار ارزشمندی است که انسان دارد و تا زمانی که آن را از دست نداده است متوجه این نعمت باارزش نمی شود، کوچک ترین خراش روی دست ممکن است فعالیت های شما را دچار اختلال کند.

عرق سرد کاملا متفاوت می باشد و در نتیجه فعالیت سنگین و کار دشوار نیست، بلکه شما یکدفعه یک حس خنکی در خودتان احساس می کنید و بعد بدنتان عرق می ریزد. اگر شما هم ناگهان بدون هیچ گرما و فعالیتی دچار عرق ریختن شدید به پزشک مراجعه کنید و علت آنرا پیدا کنید، چون عرق سرد دلایل و علت های متفاوتی دارد که باید علتش را پیدا کنید و هرچه سریعتر آنرا درمان کنید.

۱۱ دلیل عرق سرد :

۱- میگرن:

سردرد و میگرن یکی از عواملی است که باعث عرق کردن بدن می شود،که ممکن است با تهوع و سرگیجه همراه باشد.

۲-حمله قلبی:

عرق سرد یکی از نشانه های حمله قلبی می باشد،که جریان خون به قلب کم می شود و درد قفسه سینه، درد بازو و عرق کردن از علائم آن می باشد.

۳- تب:

زمانی که بدن تب می کند یعنی یک عفونت وارد بدن شده است پس بدن برای درمان عفونت اقداماتی انجام می دهد، عرق کردن یکی از علت های وجود عفونت در بدن شماست.

۴- پایین آمدن قند خون:

افت قند خون علائمی مثل سرگیجه، لرزش، تاری دید و عرق سرد دارد.

۵- تنگی نفس شدید:

زمانی که نفس کشیدن برای شما سخت می شود و دچار تنگی نفس می شوید عرق سردی به بدن شما می شیند.

۶-افت فشار خون:

فشار خون نرمال ۸/۱۲ است اگر فشار از این حد پایین تر بیاد، یعنی فشار خون پایینی دارید که یکی از نشانه های آن عرق سرد می باشد.

۷-کمبود اکسیژن خون:

وقتی اکسیژن بدن کم می شود مغز دنبال اکسیژن می گردد که باعث عرق سرد بدن می شود.

۸-عوارض دارو:

آنتی بیوتیک ها، داروهای فشارخون، بعضی داروهای گیاهی از عوارضشان عرق سرد بدن می باشد.

۹- سنگ کلیه:

داشتن سنگ کلیه و حتی سنگ کیسه صفرا خیلی دردناک است و درد ناشی از آن باعث ایجاد عرق سرد می شود.

۱۰-یائسگی:

معمولا خانمهای بالای ۴۰ سال یائسگی را تجربه می کنند و دچار تغییرات هورمونی می شوند که نتیجه اش ایجاد عرق سرد روی بدن می باشد.

۱۱- درد شدید :

گاهی اوقات یک استخوان بدن دچار شکستگی می شود که درد زیادی دارد یا جایی از بدن دچار جراحت زیادی می شود و… درد بسیار شدید هم باعث بروز عرق سرد می شود.