همه افراد دچار سردرد شده اند و به دنبال راه درمان رفته اند. اما باید گفت که خیلی از سردرد ها جای نگرانی ندارد تا زمانی که زندگی شما را مختل نکرده باشد.اما با اصلاح  روش زندگی و حذف تحریک کننده های سردرد گام مهمی در درمان آن برمیدارید.

هر سردردی روش های درمانی مختلفی دارد که میتواند درد را سریعتر کاهش داد.و اگر دو نفر سردردهای مشابه داشته باشند لزوما از روش درمان مشابهی درمان نمیشوند.

🤕 درمان سردرد با روش های ساده و آسان 🤕

درمان سردرد با روش های ساده و آسان

درمان سردرد با روش های ساده و آسان

با ما همراه باشید با انواع سردرد و روش های درمان

انواع سردرد

  • سردرد خوشه ای
  • سردرد هیپنیک
  • سردرد تنشی
  • سردرد میگرنی
درمان سردرد با روش های ساده و آسان

درمان سردرد با روش های ساده و آسان

سردرد خوشه ای :

سردردی است که کوتاه مدت است  و به طور ناگهانی است و تقریبا بیشتر از3ساعت طول نمیکشد و میتواند به صورت حمله ای باشد و چند بار در روز اتفاق بیفتد و از علائم آن گرفتگی بینی و پارگی رگ ها،اشک چشم ، حساسیت به نور است. میتوان برای درمان این نوع سردرد ها از اسپری بینی و داروهای سوماتریپتان، وارپامیل،ملاتونین و داروهای مسکن استفاده کرد.

سردرد هیپنیک :

سردردی است که در افراد مسن خصوصا زنان یائسه را درگیر میکند و دردضربانی در دو طرف سر است و ممکن است تا 3 ساعت طول بکشد و علائمی مثل حالت تهوع و حساسیت صدا و نور داشته باشد. و برای آرام کردن این نوع سردردها میتوان از کافئین و ایندومتاسین و لیتیوم استفاده کرد.

سردرد تنشی :

سردردی است که در دو طرف سر دردهای غیرقابل تحملی ایجاد میکند  و از علائم آن به  حساسیت به نور و صدا ، فشار در پشت چشم ها ، حساس بودن گردن و صورت وشانه ها نام برد.استرس و افسردگی میتواند نقش مهمی در ایجاد این سردرد باشد. و کم آبی بدن و نداشتن خواب کافی  ، صدای بلند و گرسنگی از دیگر عوامل ایجاد این نوع سردرد است. برای بهبود این سردردها میتوان از داروهای مسکن و تغییر دادن سبک زندگی باشد.

سردرد میگرنی :

این نوع درد یک درد شدید و ضربان دار است و میتواند روزها طول بکشد و فرد را حساس به نور ،صدا و بو میکند و دچار حالت تهوع میکند. و عوامل ایجاد کننده این سردرد میتوان به استرس و اضطراب ، نبود خواب کافی ، تغییرات هورمونی ، کم ابی بدن ، حساسیت به برخی غذاها و داروها ونور وصدای بلند اشاره کرد. و حتما برای درمان باید به پزشک مراجعه کرد. اما برای کمتر شدن این درد مینوانید از کمپرس اب سرد یا گرم استفاده کرد و در یک اتاق ساکت و تاریک استراحت کرد.

8 روش خانگی برای درمان سردرد

  1. کمپرس آب سرد : اگر درچار سردرهای میگرنی هستید یک کمپرس آب سرد روی پیشانی خود بذارید به مدت 15 دقیقه
  2. کمپرس آب گرم : سردرد های سینوسی و تنشی را میتوان با کمپرس آب گرم کمتر کرد به صورتی که در محل درد یک کمپرس گرم بذارید.
  3. نبود نور : نبود نور میتواند کمک بسیاری در سردردهای میگرنی کند. سعی کنید در فضایی قرار بگیرید که تاریک است و اگر در فضای باز هستید حتما از عینک افتابی استفاده کنید.
  4. مایعات فراوان بنوشید : کم آبی بدن باعث سردرد و حتی بیشتر شدن درد کند.
  5. نوشیدن چای یا قهوه : چای و قهوه دارای کافئین است و اگر در شروع سردرد کمی کافئین بخورد میتواند درد را کمتر کند.
  6. داشتن خواب کافی :بهتر است در طول شب 7 تا 9 ساعت خواب مفید داشته باشید چون بی خوابی و خستگی ضررهای زیادی دارد که سردرد یکی آن است.
  7. نبود فشار روی موها و صورت :از هدبند یا کلاه یا حتی روسری های سفت روی صورت اجتناب کنید و اگر موهای بلندی دارید سعی کنید آن ها را سفت بسته نکنید.
  8. از جویدن آدامس و غذاهای چسبناک و سفت خوداری کنید : از خوردن غذاهای چسبناک و ترد و جویدن آدامس خوداری کنید زیرا باعث فشار به فک و سر میشود.