اگه دنبال درمان فوری جای جوش هستی پیشنهاد میکنم که این مطلب از مقالات سایت وان مارکت را دنبال کنید. تقریبا تمام افراد در دوران نوجوانی و جوانی جوش و آکنه را تجربه می کنند. گاهی اوقات پس از بهبود جوش و آکنه، جای آن ها به صورت لک هایی تیره بر روی پوست باقی می ماند و ظاهری نامطلوب به پوست صورت می بخشد.

روش های فراوانی برای خلاصی از شر لک و جای جوش وجود دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با چهار ماده ی ضد لک و جای جوش آشنا سازیم. با ما همراه شوید.

درمان فوری جای جوش با چهار ماده طبیعی

درمان فوری جای جوش با چهار ماده طبیعی

درمان جای جوش با مواد طبیعی

در زیر چهار روش درمان جای جوش به روش خانگی و با مواد طبیعی بیان شده است:

1- درمان جای جوش با عسل: عسل ضد التهاب، تقویت کننده و نرم کننده ی پوست است. علاوه بر این، در رفع جای جوش نیز موثر می باشد. برای این کار بهتر است مقداری عسل را بر روی پنبه ریخته و سپس پنبه را بر روی پوست و نواحی مورد نظر بکشید. اجازه دهید عسل به مدت ده تا پانزده دقیقه روی پوست صورت بماند. پس از آن پوست را آبکشی نمایید. برای رفع سریع تر جای جوش بهتر است روزی یکبار این عمل را انجام دهید.

2- درمان جای جوش با آب خیار: خیار سرشار از ترکیبات تقویت کننده است و فواید بسیاری برای پوست دارد. این میوه ی ارزشمند تقویت کننده، مرطوب کننده و روشن کننده ی پوست است. علاوه بر این، در درمان جوش و پیشگیری از چین و چروک هم موثر می باشد. برای درمان جای جوش با خیار، ابتدا آب خیار را بگیرید. سپس آن را به پوست صورتتان بزنید. پس از گذشت پانزده تا بیست دقیقه، پوست را با آب سرد آبکشی کنید تا منافذ آن جمع شوند. برای گرفتن نتیجه ی مطلوب، بهتر است به صورت روزانه از این ماده ی فوق العاده استفاده کنید.

3- درمان جای جوش با روغن اسطوخودوس: روغن اسطوخودوس ضد التهاب، ضد جوش و آرامش بخش پوست است. برای درمان جای جوش با این روغن فوق العاده چند قطره از روغن اسطوخودوس را با آب ترکیب کنید. سپس با پنبه این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید. بهتر است از ترکیب روغن اسطوخودوس و آب شب ها قبل از خواب استفاده کنید و اجازه دهید این ترکیب تا صبح بر روی پوستتان بماند. از روغن اسطوخودوس و آب هفته ای یک تا دو بار استفاده نمایید.

4- درمان جای جوش با چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد جوش و ضد پیری می باشد. برای درمان جای جوش با چای سبز، ابتدا مقداری چای سبز را دم کنید. اجازه دهید چای خنک شود. سپس پنبه را به چای سبز آغشته کنید و بر روی لک و جای جوش خود قرار دهید. از این روش می توانید چندین بار در روز استفاده کنید.