راه های جذب مشتری در سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها را که نتیجه چندین سال تجربه است و باعث افزایش فروش مغازه میشود را ارائه دهیم.

  1. ایجاد کردن محدودیت و کمبود در ذهن مشتری
  2. ایجاد شرایط ویژه برای مشتری های دائمی
  3. نوع چیدمان محصولات
  4. سفارش آنلاین و تحویل رایگان
  5. برگزاری مسابقات
  6. دسته بندی کردن محصولات

1- ایجاد کردن محدودیت و کمبود در ذهن مشتری

مطالعات نشان داده که هر چه محصولات و خدمات کمتر شده و محدودیتی در خرید ایجاد شود در فکر مردم ، آن محصول ارزشمند تر به نظر می رسد و برای خرید اشتیاق بیشتری خواهند داشت.

مارتین لیندستروم، نویسنده “Buyology””بولیولوژی” به بررسی دلایل خرید مشتریان میپردازد”، دریافت که او می تواند با فروش سوپ های کنسرو شده و با اضافه کردن جمله “حداکثر 8 قوطی سوپ برای هر مشتری” فروش خود را افزایش دهد. و مردم حتی قوطی های بیشتری را خریداری می کردند.

راه های جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

2- ایجاد شرایط ویژه برای مشتری های دائمی

میتوانید از یک کارت استفاده کنید و دفعاتی را که مشتری به مغازه می آید را در آن ثبت کنید و وقتی تعداد مراجعه ی مشتری ها به تعداد مشخصی رسید،به انتخاب خودتان میتوانید او را از یک سری محصولات رایگان و یا تخفیفات ویژه بهره منده سازید اینکار باعث میشود که مشتری با اشتیاق بیشتری دفعات بعد هم به مغازه شما بیاید.

راه های جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

3- نوع چیدمان محصولات

طراحی فضای داخلی مغازه ، چیدمان محصولات به طور منظم ، تمیز و در دسترس بودن کالا ها و آسان پیدا کردن محصولات باعث فروش چند برابری محصولات شما میشود . و همچنین بهتر است اتيكت قيمت هر محصول نصب شود.

تجربه نشان داده میزان فروش کالا های در معرض دید نسبت به اجناسی که در دید مشتری قرار ندارند 50 درصد به بالا فروش بیشتری دارند برای مثال کالاهای که در ردیف پائین قفسه ها قرار دارند بیش از کالاهای ردیف های بالایی خریداری می شوند.

حدود 90 درصد افراد به دلیل راست دست بودن، به محض ورود به فروشگاه به سمت راست حرکت میکنند  بنابراین  توجه بیشتری به قفسه های سمت راست فروشگاه داشته باشید. کالاهای جذاب و گران قیمت را در این قسمت از فروشگاه قرار دهید. می توانید محصولاتی که فروش کمتری دارند را نیز در قفسه های سمت راست بچینید تا احتمال دیده شدن و فروش آن ها افزایش یابد.

روانشناسی می گوید هنگامی که مردم در حال خرید کردن هستند احتمال دارد بیش از آنچه نیاز دارند خرید کنند.

برای این کار میتوانید اجناس محبوب و ارزان همچون آدامس ، شکلات و روزنامه را در ورودی مغازه خود قرار دهید تا مشتری را ترغیب به خرید بیشتر نمائید .

راه های جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

4- سفارش آنلاین و تحویل رایگان

ارسال محصولات با پيك به در منازل ، از جمله تسهيلاتي است كه ميتواند در جذب مشتري و موفقيت و كسب درآمد بيشتر موثر باشد.

برای افزایش و دیده تر شدن این کار میتوانید در فضای مجازی برای خود صفحه های اینستاگرامی و تلگرامی ایجاد کنید. و همچنین برای ایجاد ترغیب بیشتر میتوانید ارسال محصولات را به صورت رایگان انجام دهید .

در صفحه های مجازی خود برگزاری مسابقات و اهدای جوایز باعث افزایش دنبال کننده‌های شما و بیشتر دیده‌شدن می‌شود و جوایز خوبی برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرید. در ضمن افزایش دنبال‌کننده به افزایش فروش و برندسازی هم کمک می‌کند.

راه های جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

5- برگزاری مسابقات در جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

برای محصولات خود کارت های قرعه کشی قرار دهید مثلا اگر یک مشتری تا یک مبلغ خاصی از فروشگاه شما خریداری کرد به او کارت قرعه کشی دهید تا دریک قرعه کشی بزرگ شرکت کند .

اما دقت کنید که باید همه مشتریان را از زمان و نحوه این مسابقات مطلع کنید برای این کار میتوانید برای خود صفحه های مجازی در اینستاگرام و تلگرام  ایجاد کرده و افراد را مطلع کنید.

 جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

جذب مشتری در هایپرمارکت و سوپرمارکت

6-دسته بندی کردن محصولات در جذب مشتری هایپرمارکت و سوپرمارکت

منظور از دسته بندی کردن محصولات آن است که مثلا میتوانید انواع ملزومات صبحانه مثل شیرینی ، شیر ،قهوه و نان را کنار یکدیگر و دریک دسته بندی قرار دهید تا مشتری با خرید یکی از آنها نسبت به اجناس مکمل آن احساس نیاز کند.

همچنین مشتری بتواند بدون صرف وقت اضافی به صورت یک جا به محصولات مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

محصولات

در آخر شما را دعوت می کنم از سایر مقالات اختصاصی این سایت بازدید کنید/ تمام مطالب وان مارکت اختصاصی نوشته شده و جایی نمی توانید همین آموزش ها را پیدا کنید.