با سرد شدن شدن ماگماهای خارج شده براثر فوران آتشفشان سنگی آذرین به وجود می آید که مردم به آن سنگ پا می گویند که حفره هایش نیز به دلیل خارج شدن گاز موجود درآن تشکیل می شود.از جالب ترین ویژگی سنگ پا که آن را به سنگی پرکاربرد تبدیل کرده می توان سبک بودن آن اشاره کرد.امروز در این مطلب می خواهم شمارا با خواص و فواید شگفت انگیز این سنگ آشنا کنم.

سنگ پا خاصیت و فواید استفاده

سنگ پا

اگر شما نیز مانند افراد دیگر برای جداکردن پوست های اضافی وترک های پوستی کف پا،آرنج یا زانویتان از سنگ پا بهره می برید باید بدانید رفع تیرگی پوست بدن نیز یک دیگر از کابردهای سنگ پا است.

خواص این سنگ غوغا به پا کرده!

خواص این سنگ غوغا به پا کرده!

روش زیر بهترین روش برای جداسازی پوست مرده کف پایتان می باشد:

پیشنهاد من این است که در حمام استفاده از سنگ پا را جزو مراحل آخر شستشو قرار دهید؛زیرا کف پایتان مدتی در زیر آب بوده و دیگر خشک نمی باشد از این جهت که اگر خشک باشد امکان زخم شدن آن توسط سنگ پا وجود دارد.

بعد از اینکه از نرم بودن پوست کف پایتان اطمینان خاطر داشتید سنگ پا را نیز زیر آب گرفته و بعد مورد استفاده قرار دهید تا زخم ایجاد نکند و به کمک آن لایه جدید پوست از زیر پوست مرده ها بیرون آید.

اگر هنوز به نتیجه مطلوبی که انتظارش را داشتید نرسیدید،مراحل بالا را دوباره تکرار کنید تا مابقی پوست مرده ها نیز جدا شوند.

بعد از خشک کردن پاهایتان حتما از یک مرطوب کننده قوی مانند روغن نارگیل یا وازلین استفاده کنید و در طول هفته از مرطوب کردن مجدد پوستتان غافل نشوید تا رطوبت پوستتان حفظ شود.

سنگ پا

سنگ پا

فواید سنگ پا برای پوست چیست؟

سنگ پا می تواند موجب کمک به رشد قد افراد شود؛زیرا باعث تحریک غده هیپوفیز می شود و علاوه برآن به جداسازی پوست های مرده کف پا کمک می کند و باکتری های کف پارا نابود کرده و همچنین ماساژ دادن پا با سنگ پا باعث کشیده تر شدن پاها می‌شود و از دیگر فواید آن می توان به تأثیراتش برروی اعصاب و تسکین بخشی هنگام ماساژ پا اشاره کرد.

آیا می توان از سنگ پا برای پوست صورت هم استفاده کرد؟

جواب این سوال بله است.کسانی که پوست صورتشان به هردلیلی کدر شده است می توانند برای بازگرداندن رنگ پوستشان به حالت اولیه از سنگ پا کمک بگیرند،اما حواستان باشد این کاررا به آرامی انجام دهید چون پوست صورتتان حساس است و بعد از استفاده از سنگ پا به صورتتان مرطوب کننده بزنید تا پوستتان شاداب و شفاف بشود.

از بین بردن موهای زائد به وسیله سنگ پا

یکی دیگر کاربردهای سنگ پا این است که اگر به آرامی روی پوست کشیده شود موجب از بین رفتن موهای زائد می شود و برای رشد نکردن مجدد موهای زائد این کار را به مدت یک هفته یا طولانی تر تکرار کنید.

بهبود بیماری های مغزی توسط سنگ پا

اگر به وسیله سنگ پا پاهایتان را ماساژ دهید می تواند برای بهبود سردردتان مفید واقع شود.ماساژ پا توسط سنگ پا را اگر دارای پوست نازکی نیستید،محکم انجام دهید؛زیرا تأثیر بیشتری دارد.

تنظیم خون با سنگ پا

پاشنه پا سرشار از انسولین می باشد به همین علت اگر کسانی که دچار دیابت نوع۲ هستند روزی ۱۰دقیقه از سنگ پا استفاده کنند قند خونشان نتظیم می شود،علاوه برآن استفاده از سنگ پا تأثیرات خوبی برای چربی سوزی و اندام شما دارد.

رابطه سنگ پا با لباستان

اگر جنس لباستان طوریست که پرزها را به خود جذب می کند می توانید به وسیله سنگ پا پرزها را جدا کنید و برای صاف کردن ژاکت نیز سنگ پا گزینه خوبی می باشد فقط لازم است سنگ پارا بر سطح ژاکتتان بکشید تا صاف شود.