نوسانات لحظه ای قیمت خودرو این روزها جزو خبرهای داغ رسانه های داخلی شده است به طوری که این اخبار لحظه ای با هیجان بسیار زیادی از سوی کابران داخلی دنبال می شود اما خبر داغی که توجه بسیاری از اقشار مصرف کننده داخلی را به خود جلب کرده است تفاوت نجومی قیمت خودروهای وارداتی است به طوری که این تفاوت قیمتی برای برخی از این خودروها تا سقف 14 میلیارد نیز گذارش شده است.

اختلاف زمین تا آسمانی خودروهای وارداتی

اختلاف زمین تا آسمانی خودروهای وارداتی

اما سوالی که دراین بین مطرح میشود این است که چرا نظارت درستی بر واردات خودرو و قیمت های مصوبی آنها نمی شود و اینکه این وضعیت تفاوت قیمتی تا چه زمانی گریبان گیر مصرف کننده ها میشود.

وضعیت بازار خودروی ایران در سال‌های اخیر به‌ دلیل تحریم صنعت خودروسازی، ممنوعیت واردات خودرو، تقاضای سیری‌ناپذیر بازار و تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کند. طوری‌که قیمت خودروهای وارداتی سال‌های گذشته و مونتاژی روز اختلاف فاحشی نسبت به بازار سایر کشورها، ازجمله منطقه پیدا کرده است.

در مقابل، کشور امارات در سال‌های اخیر به‌ دلیل انباشت سرمایه بالا، همواره یکی از پرتقاضاترین کشورهای حوزه خلیج فارس جهت واردات خودروهای لوکس و نیمه‌لوکس بوده است. این امر باعث اختلاف کم قیمت خودرو نسبت به بازار جهانی در امارات می‌شود.

لازم به‌ذکر است که خودروهای مورد مقایسه اماراتی از آگهی‌های وب‌سایت‌های خرید و فروش اینترنتی برداشته شده و قیمت روز این خودروها محسوب شده است.

منبع: تجارت نیوز