خرمالو یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل پاییز است. این میوه ی خوشمزه ی پاییزی حاوی دو نوع فیبر غذایی، انواع ویتامین و مواد معدنی می باشد. خرمالو در تقویت قدرت بینایی، بهبود سیستم ایمنی، تنظیم کلسترول خون، افزایش استحکام استخوان ها، کنترل فشار خون، افزیش سوخت و ساز بدن، درمان التهابات موثر است و از پیری زود رس و سرطان پیشگیری می کند.

علاوه بر این، به دلیل بالا بردن متابولیسم بدن، ایجاد احساس سیری و داشتن فیبر، در لاغری و کاهش وزن نیز نقش بسیار موثری دارد. از این میوه ی مقوی در بسیاری از شیرینی ها، کیک ها و دسرها استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با یک مینی کیک خوشمزه آشنا سازیم و روش تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. مینی کیک خرمالو طعم و مزه ی فوق العاده ای دارد.

 

کیک با خرمالو، کیکی خوشمزه برای روزهای سرد پاییزی

کیک با خرمالو، کیکی خوشمزه برای روزهای سرد پاییزی

روش تهیه ی مینی کیک خرمالو

از این مینی کیک خوشمزه می توانید به عنوان عصرانه، میان وعده و حتی برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید. در ادامه روش تهیه مینی کیک خرمالو به طور کامل بیان شده است. با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه مینی کیک خرمالو

  • آرد 300 گرم
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • روغن مایع سه چهارم پیمانه
  • شکر 250 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • جوز هندی (رنده شده) یک هشتم قاشق چایخوری
  • دارچین یک هشتم قاشق چایخوری
  • گردو (خردشده) 50 گرم
  • خرمالو یک پیمانه

مواد لازم برای روی کیک:

  1. پنیر خامه ای 100 گرم
  2. عسل یک قاشق چایخوری
  3. آب پرتقال یک قاشق سوپخوری

دستور پخت مینی کیک خرمالو:

برای درست کردن مینی کیک خرمالو، ابتدا تخم مرغ ها و شکر را با دور متوسط همزن برقی بزنید تا سبک شوند. سپس روغن مایع را افزوده و خوب مخلوط کنید. خرمالوی بدون پوست و له شده را به آن ها اضافه کنید و پس از مخلوط شدن همزن را خاموش نمایید.

سپس مخلوط آرد، بکینگ پودر، جوز هندی و دارچین را به مواد کیک اضافه کنید و آن ها را با لیسک هم بزنید. گردو خردشده را نیز اضافه نمایید و مواد آماده را در مینی مافین چرب شده بریزید و در فر از پیش گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 35 تا 40 دقیقه قرار دهید. پس از خارج کردن قالب از فر، کیک ها را 15 دقیقه داخل قالب خنک کرده سپس روی توری فلزی قرار دهید تا کاملا خنک شوند. بعد از خنک شدن کامل کیک، آن ها را با کرم آماده پوشش دهید و در صورت تمایل با شکلات تزیین کنید.

طرز تهیه کرم پنیری برای روی کیک:

پنیر خامه ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس عسل و آب پرتقال را به آن اضافه کنید و با همزن آن ها بزنید. پس از خوب مخلوط شدن کرم آماده است و می توانید با آن روی مینی کیک ها را تزیین کنید.