آتش سوزی عمدی که در محله مجیدیه تهران صورت گرفته بود بعد از ۸ سال با تبرئه شدن سه متهم و پرداخت دیه از بیت المال به خانواده‌های شاکیان در دادسرای جنایی تهران بسته شد.

تبرئه شدن عاملین آتش سوزی مرگبار در مجیدیه تهران

تبرئه شدن عاملین آتش سوزی مرگبار در مجیدیه تهران

در سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در شبانگاه آتش‌سوزی وحشتناکی در ساختمان ۶ طبقه در منطقه مجیدیه تهران به وقوع پیوست که در این حادثه باعث مرگ مرد مهمان همسایه ساختمان ، پسر یکی از ساکنین ساختمان، مادربزرگ سالخورده و نوه خردسالان آن گردید .به دلیل اینکه طی بررسی‌های کارشناسان آتش نشانی این حادثه عمدی بود سرایدار سابق این ساختمان، مالک ساختمان و دوست مالک به عنوان مظنونین پرونده شناسایی شدند.

بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با توجه اتهام قتل عمدی برای هر سه متهم کیفر خواست  صادر کرد و پرونده مذکور در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد .

در جلسه محاکمه که اتفاق افتاد فردی به نام  نیما یکی از سه متهم گفت :

شبی که‌ آتش‌سوزی مرگبار رخ داد، درخانه دوستانم بودم. ‌چند شاهد دارم که می‌توانم آنها را به دادگاه معرفی کنم. هیچ نقشی در این آتش‌سوزی و مرگ آن چهار نفر ندارم.  سرایدار، دیگر متهم پرونده نیز منکر نقش داشتن در این آتش‌سوزی مرگبار شد‌.

سپس شهرام، مالک ساختمان نیز در جایگاه متهم قرار گرفت و گفت‌: مهندس الکترونیک هستم‌. به جشن تولد پسر دوستم رفته بودم و حالم در آنجا خوب نبود و دعوا کردم. سر همین دعوا سر از بازداشتگاه درآوردم. ‌نمی‌دانم چه کسی آن ساختمان را به آتش کشیده است.‌ با کسی هم اختلاف نداشتم که این کار را انجام دهم‌. با توجه به این‌که دادگاه این پرونده را از موارد لوث تشخیص داده بود‌، قرار شد مراسم قسامه در دادگاه برگزار شود اما خانواده قربانیان نتوانستند ۵۰ نفر را در دادگاه حاضر کنند‌.

متهمان هرسه منکر نقش در آتش‌سوزی در ساختمان ۶ طبقه مجیدیه تهران شدند و قضات پس از چند جلسه رسیدگی به سه متهم پرونده را تبرئه کردند و نتیجه آن به این گونه بود که دیه آنها از بیت المال به خانواده قربانیان ارائه شود که با مخالفت خانواده آنها مواجه شد و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال گردید .

قاضی شعبه سوم اجرای احکام در خبری بیان کرد:

با توجه به این‌که قرار بود دیه خانواده‌ها‌ از بیت‌المال پرداخت شود با هماهنگی لازم این دیه‌ها پرداخت و پرونده در دادسرا بسته شد.

منبع: رکنا