پیدا کردن مشتری های جدید و ثابت نگه داشتن مشتری های قدیمی از مهم ترین تکنیک هایی است که باعث افزایش سود بیشتر و از راه های جذب مشتری در هتل است.امروزه افراد قبل از رفتن به مسافرت درباره ی هتل های شهر مورد نظر تحقیق میکنند تا بهترین و با کیفیت ترین  هتل را انتخاب کنند بنابراین ما روش هایی را در این بخش ارائه میکنیم که شما نیز جزو این دسته از هتل ها در شهر خود باشید.

1.اول گزینه های بهتر را ارائه کنید

در این روش وقتی دارید خدمات و اتاق هایتان را معرفی میکنید ابتدا گران ترین و بهترین اتاق ها را بیان کنید و مزیت ها و جنبه های مثبت این اتاق ها را برای مشتری بیشتر توضیح دهید و بعد سراغ اتاق های دیگرتان بروید. برای مثال میتوانید خدمات و نمای مطلوب،وعده های غذایی،تجهیزات و … اتاق ها را مقایسه کنید و بیشتر مشتری را ترغیب به رزرو اتاق های مخصوصتان کنید و سود بیشتری را بدست اورید.

2.داشتن اتاق های متفاوت برای فروش بیشتر

در هتل تان از اتاق های متفاوت استفاده کنید این متفاوتی میتواند از لحاظ قیمت ، نمای مطلوب ، موقعیت اتاق ، اندازه اتاق ،خدمات اتاق و …باشد این کار باعث افزایش جذب مشتری بیشتری برای هتل تان میشود زیرا که از هر سنی ، جنسیتی ،قشری و سلایقی به هتل شما جذب میشوند و از موثر ترین راه های جذب مشتری در هتل است.

3.تبلیغات پیامکی برای جذب مشتری بیشتر

این روش هزینه کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی،رادیویی و بنر ها و‌‌.‌.. دارد و اگر به درستی انجام شود میتواند بازدهی عالی در افزایش جذب مشتری داشته باشد زیرا که حدود ۹۸ درصد پیامک ها توسط مخاطبان دیده میشوند.

بهتر است برای این کار یک پنل اطلاعات پیامکی خریداری کنید تا مشتری های جدیدی را به سوی خود جذب کنید و یا این پیامک را به مشتری های قدیمی تان که اطلاعاتشان را دارید ارسال کنید و انها را از خدمات و امتیاز های جدیدتان با خبر کنید.

پیامک ها را در زمان های مناسبی که مسافرت افراد بیشتر است مثل نزدیکی های تعطیلات نوروزی ،تعطیلات تابستانی یا مناسبت های دیگر که امکان مسافرت برای افراد بیشتر است ارسال کنید.

پیامکی برای جذب مشتری بیشتر

تبلیغات پیامکی برای جذب مشتری بیشتر

4.طراحی وبسایت هتل 

این روش اگر به بهترین شکل به کار برده شود تا ۵۰ درصد میتواند سود و اعتبار هتل شما را بیشتر کند.

برای داشتن سایتی زیبا و جذاب که هر بیننده ای را به خود جذب کند و ان ها را تبدیل به مسافرین هتل شما کند، از افراد حرفه ای در زمینه طراحی سایت کمک بگیرید.

شما در وبسایت میتوانید خدمات و امکانات هتل تان را به نمایش بگذارید تا مسافران اطلاعات بیشتری درباره هتل شما بدست اورند.در طراحی سایت از عکس هایی با کیفیت بالا از هتل و خدماتتان استفاده کنید و همین طور توضیحاتی درباره اتاق ها و خدمات هتل تان ارائه کنید تا افراد بیشتری جذب شوند.

سعی کنید وقتی وبسایت هتل تان را طراحی میکنید دو زبانه یا چند زبانه باشد تا بتوانید مسافران خارجی را که قصد مسافرت به ایران را دارند را هم به سوی هتل خود جذب کنید.

همچنین در سایت بخشی را برای رزرو اتاق در هتل تان از قبل قرار دهید همراه با قیمت خدماتتان.

برای قوی تر کردن سایت خود میتوانید از یک سئوی قوی استفاده کنید تا در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید و از رقیبانتان پیشی بگیرید.

وبسایت هتل

طراحی وبسایت هتل برای جذب میهمانان بیشتر

5.فعالیت در رسانه های اجتماعی 

برای تبلیغات بیشتر و موثر تر دیگر میتوانید در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام فعالیت کنید که تعداد کاربران زیادی در ایران ،نسبت به سایر رسانه های اجتماعی دارند.

اولین جذابیتی که میتوانید در صفحه اینستاگرامی خود ایجاد کنید قرار دادن عکس های با کیفیت و مناسب از هتل و خدماتتان است که مخاطبان را به سوی صفحه شما جذب کند.

در پست گذاشتن در صفحه های اجتماعی تان زمان بندی را رعایت کنید و همواره در آنها فعالیت داشته باشید تا مخاطبانتان برای دنبال کردنتان اشتیاق داشته باشند و برایشان خسته کننده نباشد.

پر کاربردترین رسانه برای تبلیغات موثر تر

6.رفتار کارکنان هتل با میهمانان

نحوه بر خورد مثبت و شایسته کارکنان موفقیت و بقای هتل را تضمین میکند و باعث میشود که مخاطب را دوباره به سوی هتل شما جذب کند و یا او را فراری دهد.

رفتار صمیمانه و صادقانه کارکنان میتواند بسیاری از کمبود های هتل را بپوشاند و همین طور برعکس و هر چه بیشتر نیاز ها و انتظارات میهمانان را فراهم کنند میهمانان احساس ارامش و رضایت بیشتری از هتل شما خواهند داشت.میهمان زمانی رضایت کامل را خواهد داشت که تمامی کارکنان بخش ها با او رفتاری مناسب و شایسته داشته باشد زیرا که هتل داری کاری گروهی میباشد.

کارکنان هتل با مسافران

رفتار کارکنان هتل با میهمانان

7.تبلیغات هیجان انگیز دیگر

شما میتوانید یک روز قبل از پایان اقامت میهمانان در هتل تان،پیشنهاد تمدید اتاق با تخفیف ویژه ای را برای آنها بیان کنید که اغلب، مشتریان این فرصت را از دست نمی دهند و از آن استفاد میکنند.

همچنین میتوانید از یک کارت استفاده کنید و دفعاتی را که مشتری به هتل شما می اید را در آن ثبت کنید و وقتی تعداد مراجعه ی میهمانان به تعداد مشخصی رسید به انتخاب خودتان میتوانید از تخفیفات ویژه ای یا خدمات رایگان هتل تان او را بهره مندسازید این کارت  روش بسیار کار آمدی برای تشویق مجدد رزور اتاق های هتل شما است.

میتوانید اطلاعات میهمانتان را که از قبل به هتل شما امده بود را بگیرید و او را در روز تولد و یا سالگرد با هدیه ای خوشحال کنید برای مثال در روز تواد یا سالگرد ازدواج میتوانید به مشتری هایتان پیام بدهید و او را به شب اقامت رایگان یا تخفیف ویژه ای به هتل تان دعوت کنید این کار باعث میشود که خاطره ای خوب از هتل تان در ذهن مشتری بسازید و دفعات بعد هم او را به هتل شما مراجعه کند.

8.دکوراسیون داخلی هتل

یکی از مهم ترین راه های جذب مشتری بیشتر در هتل دکوراسیون داخلی هتل و به ویژه بخش لابی هتل باشد که میتوانید در بخش دکوراسیون داخلی هتل تصاویر و ایده هایی را مشاهده کنید.۷