همیشه افراد به دنبال راهی برای لاغر کردن خود و رسیدن به وزن ایده آلشان هستند و مطالب زیادی درباره کاهش وزن و لاغری منتشر شده اما افرادی هم وجود دارند که دنبال چاق شدن هستند و می خواهند از شر لاغری خلاص شده و به وزن ایده آل تر برسند بسیاری هم هستن که قیافه تپل دوست دارند و از آن لذت میبرند در هر صورت این 9 خوراکی برای چاق شدن لاغر اندام ها بسیار مناسب و مفید است.

کمبود وزن و اضافه وزن هر دو باعث بروز بیماری هایی می شود که باید هر ۲ مشکل درمان شود. کمبود وزن و لاغری هم یک مشکل بحساب می آید و افراد دچار وزن کم خیلی ضعیف دیده می شوند و با اندک چیزی بیمار می شوند. به همین علت باید بدنشان را تقویت کنند و به وزن خودشان برسند. افراد با وزن کم اگر مریضی خاصی درون بدنشان نباشد می توانند با خوردن مواد غذایی که خاصیت چاق کنندگی دارند خیلی سریع به وزن ایده آل خودشان برسند.

کسانی که زیاد از حد لاغر می باشند خودشان هم گاهی از ظاهرشان خسته می شوند زمانی که به یک مغازه لباس فروشی می روند اکثر لباسها برایشان گشاد می باشد و نمی توانند لباس مورد علاقه شان را بپوشند هم چنین در یک مهمانی و دورهمی از اندام لاغر خود خجالت می کشند. یک رژیم غذایی سالم می تواند به این افراد کمک کند تا به وزنی که دوست دارند برسند.

بسیاری از مواد غذایی به دلیل داشتن ترکیبات مقوی خاصیت چاق کنندگی دارد و حتما نیازی به خوردن مواد شیمیایی وجود ندارد. شما می توانید با چند ماده غذایی سالم در خانه به وزنی که علاقمند هستید، برسید.

خوراکی های چاق کننده مناسب برای افراد لاغر:

۱- نارگیل:

یکی از میوه های پرطرفدار است که ویتامین ها و مواد مقوی بسیاری دارد. نارگیل می تواند باعث افزایش وزن شما بشود.

۲- موز:

موز میوه ای سرشار از کربوهیدارت می باشد که علاوه بر کمک در چاق شدن به شما انرژی روزانه می دهد.

۳- دانه های مغزی:

تخم کتان، تخم هندوانه، شاه دانه و کنجد دارای اسید چرب مفید می باشد و به چاق شدن بدن کمک می کند.

۴- بادام:

یکی از خوراکی های که می توانید روزانه استفاده کنید، بادام هم باعث چاق شدن می شود.

۵- روغن زیتون:

مصرف روغن زیتون توصیه همه پزشکان می باشد، از حملات قلبی و مغزی جلوگیری می کند و باعث چاق شدن می شود.

۶-سیب زمینی:

یک منبع عالی برای کربوهیدارت ها می باشد.مواد مغذی بسیاری دارد و باعث چاقی می شود.

۷- لوبیا:

لوبیا سرشار از پروتئین می باشد و انرژی بدنتان را افزایش می دهد، این خوراکی باعث چاق شدن شما می شود.

۸- موجودات دریایی:

ماهی آزاد ، ماهی تن و میگو دارای مواد مقوی بسیاری می باشد، امگا ۳ موجود در این مواد به داشتن یک بدن سالم و چاقی کمک می کند.