در این بخش قصد داریم بهترین و موفق ترین راه های جذب مشتری در بوتیک  را که به شما امکان بهترین سود و فروش را میدهد را بیان کنیم.

مطالبی را که در این توضیحات میخوانیم:

1.فروش مکمل از راه های جذب مشتری در بوتیک

2.تبلیغات اینترنتی و فروش اینترنتی

3.استفاده از کارت های خاص از راه های حرفه ای جذب مشتری در بوتیک

4.تبلیغات دیگر از راه های جذب مشتری در بوتیک

5.طرز برخورد کارکنان با مشتری از راه های جذب مشتری در بوتیک

6.تخفیف های ماهانه یاهفتگی از راه های جذب مشتری در بوتیک

7.دکوراسیون داخلی بوتیک از راه های جذب مشتری در بوتیک

8.چگونگی تامین اجناس مغازه

1.فروش مکمل از راه های جذب مشتری در بوتیک

فروش مکمل از بهترین روش های افزایش سوددهی شما است که حتما فروش شما را چندین برابر میکند منظور از فروش مکمل این است که اگر مشتری محصولی را خریداری کرد، شما میتوانید محصولاتی را معرفی کنید که آن لباس را تکمیل کند برای مثال اگر مشتری پیرهنی را خرید شما میتوانید شلواری مناسب با آن را نیز به او پیشنهاد دهید که اغلب با استقبال زیادی روبرو میشود و از راه های جذب مشتری بیشتر است.

راه های جذب مشتری بوتیک

فروش مکمل اجناس برای سود بیشتر

2.تبلیغات اینترنتی و فروش اینترنتی

تبلیغات اینترنتی اگر به درستی و با برنامه ریزی انجام شود میتواند حتما جذب مشتری به بوتیک شما را 20تا60درصد افزایش دهد. در این روش میتوانید از شبکه های اجتماعی پر بازدید مثل اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید و همچنین  میتوانید سایتی حرفه ای برای خود ایجاد کنید تا از رقیبانتان پیشی بگیرید و اعتماد بیشتری بدست آورید.

عکس ها و ویدیو هایی با کیفیت از فروشگاه و لباس هایتان قرار دهید. در پست گذاشتن در صفحه های اجتماعی تان زمان بندی را رعایت کنید و همواره در آنها فعالیت داشته باشید. و زیر پست ها قیمت ، جنس و مشخصات محصولات خود را به طور کامل بنویسید. برای اینکه صفحه های شما برای مخاطبان جذاب تر باشد از مسابقه ها با جوایز نفیس استفاده کنید این کار ها باعث میشود افراد برای دنبال کردنتان اشتیاق داشته باشند و صفحه های ایجاد شده تان برایشان خسته کننده نباشد.

همچنین میتوانید در صفحه های اینترنتی تان  فروش اینترنتی به سراسر کشور داشته باشید که این کار سود شما را تا 2برابر افزایش میدهد.

راه های جذب مشتری بوتیک

طراحی سایت برای جذب مشتری بوتیک

 

راه های جذب مشتری بوتیک

تبلیغات اینترنتی

3.استفاده از کارت های خاص برای جذب مشتری در بوتیک

از کارت های مخصوصی استفاده کنید و دفعاتی را که مشتری به بوتیک شما می آید را در آن ثبت کنید و وقتی تعداد مراجعه مشتری ها به تعداد مشخصی رسید به انتخاب خودتان میتوانید او را از یک لباس رایگان بهره مند سازید. این کارت ها از ایده هایی است که باعث میشود مشتری هر بار که بخواهد خریدی انجام دهد نام بوتیک شما در ذهن او یادآوری شود و از راههای افرایش چند برابری مشتری به بوتیک شما است.

راه های جذب مشتری بوتیک

استفاده از کارت های خاص

4.تبلیغات دیگر از راه های جذب مشتری در بوتیک

تبلیغات دیگر میتواند از طریق چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت مخصوص با طراحی حرفه ای ،بسته بندی های محصولاتتان که روی آن از طرح و لوگوی مخصوص مغازه خود استفاده کنید باشد. بنابرابن برای جذب مشتری بیشتر بهتر است تبلبغات خود را در جاهای مختلف و در اختیار افراد مختلف قرار دهید تا اینگونه نام بوتیک تان در معرض دید باشد و بوتیک شما در ذهن مخاطبان حک شود.

5.طرز برخورد کارکنان با مشتری از راه های جذب مشتری در بوتیک

افرادی را استخدام کنید که قبلا حرفه فروشندگی را تجربه کرده اند و یا در غیر اینصورت وقتی افرادی را استخدام میکنید به آنها طرز رفتار با مشتری را آموزش دهید و همواره حواستان به طرز رفتار کارکنان با مشتری ها باشد و اگر رفتار اشتباهی دیدید تذکرات لازم را به آنها بدهید.

فروشندگان باید اطلاعات کاملی درباره جنس، مزایا ،قیمت و… محصولات داشته باشند و در رابطه با اجناس با مشتری صادق باشند این صادق بودن همیشه در ذهن مشتری باقی میماند.

یکی از نکات مهم که برای مشتری واقعا آزار دهنده است این است که فروشنده دنبال مشتری راه بیفتد و دائم کنار او باشد فروشندگان باید فاصله مناسبی با مشتری داشته باشند و همچنین در عین رعایت این موضوع همیشه در دسترس مشتری باشند همچنین مشتری را در انتخاب لباس راهنمایی کنند ولی در هر صورت به خواسته مشتری احترام بگذارند.

کارکنان باید ارتباط محترمانه پرانرژی و خوش اخلاقانه با مشتری برقرار کنند و همیشه فروشنده ها حواسشان به کار باشد و مشغول با موبایل و حرف زدن بایکدیگر وتماشای تلویزیون و چیز های دیگر نباشد.

6.تخفیف های ماهانه یا هفتگی از راه های جذب مشتری در بوتیک

این روش از جمله روش های تاثیر گذاری است که میتواند در پایان هر ماه یا هفته باعث اتمام محصولاتتان شود این تخفیف ها را در سایت و شبکه های اجتماعی خود قرار دهید و همه را مطلع کنید و همچنین میتوانید از قرعه کشی های ماهانه استفاده کنید و جوایز ارزشمندی را برای مشتریان در نظر بگیرید که بدون شک جذب مشتری به بوتیک شما را چندین برابر میکند.

راه های جذب مشتری بوتیک 2

تخفیف های ماهانه یا هفتگی

7.دکوراسیون داخلی بوتیک از راه های جذب مشتری در بوتیک

در دکوراسیون داخلی مهم ترین بخش، چگونگی چیدمان اجناس داخل مغازه تان است که باید مرتب و منظم و در معرض دید باشد که برای این کار میتوانید از تعداد بیشتری مانکن و همچنین از قفسه های دیواری و کمد های شیک با ارتفاع بالاتر استفاده کنید.

همچنین مکانی را برای نشستن مشتریان قراردهید و در آن بخش از مبلمان و صندلی های شیک و راحت استفاده کنید اما به گونه ای نباشد که مانع رفت وآمد سایر افراد باشد.همچنین بخشی از مغازه خود را به چند عدد از اتاق پرو به اندازه های بزرگ و نورپردازی مناسب اختصاص دهید تا مشتریان سریع تر و راحت تر کار خود را انجام دهند.

در دکوراسیون داخلی بوتیک، آهنگ های آرامش بخش و بوی معطر پخش کنید تا برای مشتری حضور در مغازه شما دلنشین تر باشد.

در دکوراسیون داخلی بوتیک از رنگ های مکمل یا متضاد با یکدیگر استفاده کنید و همچنین رنگ های به کار رفته در دیوار ها،کفپوش،مبلمان و…با هم متناسب باشند.

استفاده از لوستر های بزرگ و لامپ های پر نور علاوه بر اینکه زیبایی اجناس شما را بیشتر میکند همچنین فضا را برای مشتری جذاب تر و دلنشین تر نشان میدهد.

راه های جذب مشتری بوتیک

دکوراسیون داخلی بوتیک

 

راه های جذب مشتری بوتیک

دکوراسیون داخلی بوتیک

8.چگونگی تامین اجناس مغازه

تنوع محصولات ،رنگبندی با کیفیت های عالی و قیمت های مناسب را برای مشتریان فراهم کنید برای این کار میتوانید محصولات خود را از چندین تولید کننده حرفه ای تامین کنید که در این صورت هم سود بیشتر بدست خواهید آورد و هم از تنوع و سلیقه های بیشتر میتوانید استفاده کنید تا برای مشتری جذاب تر باشد و نظر او را جلب کند.