مربای آووکادو ضمن طعم شیرین و دلپذیری که دارد کمی چرب هم می باشد. این مربا از آووکادو هایی که خیلی سفت و خیلی نرم نباشد، درست می شود و خواص بسیاری دارد.

مربای آووکادو غنی از ویتامین E، ترکیبات آنتی اکسیدانی و روغن طبیعی است. این مربا میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این، مربای آووکادو به بهبود قدرت بینایی، تقویت قوای جنسی، عملکرد بهتر مغز و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و مانع بروز بیماری هایی چون پوکی استخوان و سرطان می شود.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این مربا، از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این ترکیبات دارای خواص ضد پیری هستند و با پیری زود رس مقابله می کنند.

مربای خوشمزه و مقوی با خواص ضد پیری

مربای خوشمزه و مقوی با خواص ضد پیری

روش تهیه ی مربای آووکادو

مواد لازم آووکادو

آووکادو برش خورده ۵۰۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
لیمو ۱ عدد

دستور پخت مربا آووکادو :

برای تهیه ی مربا آووکادو باید از آووکادو های رسیده استفاده کنید که خیلی نرم نشده باشند و طعم گس نداشته باشند. آووکادوها را از طول برش بزنید و دو نیمه ی آن ها را در دستانتان بگیرید و در دو جهت مخالف بچرخانید تا از هم جدا شوند. هسته آووکادو به یک نیمه ی آن می چسبد که می توانید با چاقو اطراف هسته را برش بزنید و آن را بیرون آورید. گوشت آووکادو را با قاشق بتراشید و در ظرفی جداگانه بریزید. در صورت تمایل می توانید گوشت آووکادو را به صورت نگینی خرد کنید. شکر، آووکادو، آب و آب لیمو را در قابلمه مخلوط کنید و روی حرارت ملایم به مدت 3 ساعت بگذارید. اجازه دهید این مواد بر روی حرارت بمانند تا آووکادوها کاملا نرم شوند. پس از آن به مدت 45 دقیقه آن ها را بجوشانید تا زمانی که آبش کشیده شود و حالت پوره و خمیری به خودش بگیرد. شعله ی گاز را خاموش کنید و بعد از سرد شدن، مربا را در شیشه های دربسته ای بریزید و آن ها را در یخچال نگهداری کنید.