موسکا یک غذای خوشمزه با 🍆بادمجان و 🥩گوشت قرمز یا 🍗مرغ است. این غذای خوش طعم نخستین بار در 🇬🇷یونان توسط نیکولاس تسلمنتس پخته شد. موسکا در کشورهای دیگری نظیر مصر، صربستان و ترکیه هم طبخ می شود، اما روش تهیه آن با موسکا بادمجان یونانی متفاوت می باشد. بادمجان موجود در موسکا حاوی ویتامین K، ویتامین C، ویتامین B6، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است.

غذای خوشمزه یونانی با بادمجان و گوشت

غذای خوشمزه یونانی با بادمجان و گوشت

روش تهیه ی موسکا

علاوه بر این، بادمجان به هضم غذا، کنترل فشار خون، درمان یبوست و تقویت استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مواد لازم برای تهیه موسکا

  1. بادنجان ورقه اي شش عدد
  2. گوشت چرخ كرده 50 گرم
  3. سيب زميني آب پز سه عدد
  4. فلفل دلمه اي خردشده سه عدد
  5. پنير پيتزا يك بسته
  6. رب گوجه فرنگي چهار قاشق غذاخوري
  7. روغن مايع، نمك، فلفل و آويشن به ميزان لازم
  8. ژامبون خرد شده 150 گرم
  9. قارچ 150 گرم
  10. پياز خرد شده يك عدد
  11. سير رنده شده يك عدد
  12. سس سفيد دو پيمانه

🍜 دستور پخت موسکا:

پياز خرد شده را به همراه سير رنده شده و مقداري روغن مايع تفت دهید تا سرخ شوند. سپس گوشت، رب گوجه فرنگي، قارچ، ژامبون و فلفل دلمه اي را به آن اضافه کنید. در مرحله ی بعد نمك، فلفل و آويشن را به مواد اضافه كرده و تفت دهید. پس از آن شعله را خاموش کنید. در اين لحظه سيب زميني را له كرده و نيمي از آن را داخل مواد بریزید و باقي مانده آن را با سس سفيد مخلوط کنید. بعد ظرف را چرب كرده، سس سفيد را ته ظرف بریزید و آن را صاف کنید و بر روي سس، بادمجان های ورقه شده را بچینید. سپس روي بادمجان ها مواد را ريخته و صاف کنید. پس از آن سس سفيد و پنير پيتزاي رنده شده را روي مواد بریزید و ظرف را داخل فر با دماي 180 درجه سانتي گراد قرار دهید تا سطح غذا کاملا طلايي شود.