کوفته ی عدس و بلغور یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای رژیمی است. این غذا بدون گوشت تهیه می شود، از این رو برای افرادی که وگان و گیاه خوار هستند نیز کاملا مناسب می باشد. عدس موجود در این غذا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. علاوه بر این، پروتئین بالایی دارد و جانشین خوبی برای گوشت می باشد.

عدس کالری کمی دارد و به دلیل داشتن فیبر بالا، سبب احساس سیری کاذب و کاهش اشتها می شود، به همین علت نقش موثری در لاغری و تناسب اندام دارد.

کوفته ی عدس و بلغور به دلیل داشتن عدس، به کاهش وزن کمک می کند، بنابراین افرادی که قصد دارند به تناسب اندام برسند، در کنار فعالیت های بدنی و ورزش، می توانند از این غذای مقوی و خوشمزه در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

در ادامه ی این مطلب از سایت وان مارکت روش تهیه کوفته ی عدس و بلغور  را به طور کامل توضیح داده ایم. با ما همراه شوید.

کاهش وزن با این غذای مقوی و لذیذ

کاهش وزن با این غذای مقوی و لذیذ

روش تهیه ی کوفته ی عدس و بلغور (غذای رژیمی)

مواد مورد نیاز برای دو نفر:

عدس یك سوم پیمانه
آب 2 پیمانه
بلغور یك سوم پیمانه
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
پیاز خردشده یك دوم بزرگ یا یك عدد متوسط
زیره سبز یك دوم قاشق چایخوری
جعفری خردشده 3 قاشق غذاخوری
نمك و فلفل به مقدار لازم
موسیر و آبلیمو به مقدار دلخواه

دستور پخت:

ابتدا عدس ها را بشویید. سپس با آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید. اگر روی عدس ها كف كرد با قاشق آن را بگیرید. شعله‌ را كم كنید، نمك بزنید و بگذارید 30 دقیقه بپزند تا به خوبی نرم شوند. اجازه ندهید تمام آب عدس بخار شود. حالا بلغور را درون ظرف بریزید و به‌ آن نمك بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید. اگر آب كم است می‌توانید مقداری آب به قابلمه اضافه كنید. با هم مخلوط كنید و اجازه دهید 30 دقیقه دیگر بر روی شعله ی گاز بمانند تا بلغورها نیز نرم شوند و آب اضافی هم كم شود. در همین حین روغن را درون یك ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. پس از آن زیره را درون ظرف ریخته و كمی تفت دهید. وقتی عدس و بلغور پخته شدند، همه ی مواد را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط كنید. دستان خود را كمی خیس كنید و 3 تا 5 دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می‌چسبد كمی دست خود را خیس كنید و اگر مواد به نظرتان خشك شده است، كمی آب به آن اضافه كنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه نمایید. نمك و فلفل آن را هم اندازه كنید. در نهایت مواد را به صورت كوفته به اندازه‌های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری غذای رژیمی خود را تزیین كنید.