دستور پخت خورش کرفس را با وان مارکت همراه باشید تا برای شما در موردِ این خورش خوشمزه و لذیذ اطلاعات ارائه بدیم. خورش کرفس یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی می باشد که در بین ایرانیان بسیار محبوب است. این غذا به دلیل داشتن گوشت و کرفس خواص بسیاری برای بدن دارد و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. کرفس موجود در این خورش خوشمزه در تنظیم فشار خون، بهبود بی خوابی، کاهش وزن، تقویت حافظه و کاهش چربی خون موثر است. علاوه بر این، کرفس خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

خورش خوشمزه و لذیذ با کرفس و لوبیا چیتی

خورش خوشمزه و لذیذ با کرفس و لوبیا چیتی

روش تهیه ی خورش کرفس

اگر دوست دارید طعم یک خورش کرفس متفاوت و خوش طعم را امتحان کنید، تا انتهای این مطلب همراه وان مارکت باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس:

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس:

  1. گوشت گوسفندی 200 گرم
  2. کرفس خرد شده 200 گرم
  3. لوبیا چیتی 50 گرم
  4. رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  5. نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
  6. پیاز 1 عدد
  7. سبزی قورمه سبزی 50 گرم
  8. آبغوره ½ پیمانه
  9. نمک و فلفل و زردچوبه مقداری

دستور پخت خورش کرفس

در این مقاله تصمیم داریم روش تهیه ی خورش کرفسی متفاوت و جدید را به شما آموزش دهیم.

برای پخت خورش کرفس، ابتدا پیاز خرد شده را در روغن کمی تفت دهید. وقتی سرخ شد، گوشت گوسفندی خرد شده را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. اجازه دهید گوشت کمی پخته شود (حدود 10 دقیقه). سپس سبزی قورمه سبزی را به گوشت بیفزایید و کمی تفت دهید.

در ادامه و در دستور پخت خورش کرفس رب گوجه فرنگی را نیز با این مواد کمی سرخ کنید (حدود 1 تا 2 دقیقه). پس از آن در حدود 4 لیوان آب جوشیده را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد. لوبیا چیتی را که از شب قبل خیس کرده اید را جداگانه بپزید. در این فاصله کرفس های شسته و خرد شده را در کمی روغن مایع حدود 10 دقیقه تفت دهید. وقتی آب کرفس ها کشیده شد، نعنا خشک را نیز به آن اضافه کنید و حدود 2 دقیقه تفت دهید و شعله را خاموش کنید. هنگامی که گوشت پخته شد، لوبیا چیتی پخته شده، کرفس، آبغوره، نعنا تفت داد شده و نمک را نیز به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش حدود 15 دقیقه دیگر جا بیفتد.