به لطف پیشرفت های جدید در تکنولوژی قیمت گوشی های هوشمند در بازار کاهش یافته و این کاهش سبب این شده که افراد بیشتری بتوانند از این دستگاه ها استفاده بکنند .

روش هایی که فکرش رو نمی کنیم هکر ها میتونن به گوشی یا تبلت شما نفوذ کرده و اطلاعات مهمی مثل اسناد هویتی، اطلاعات  بانکی و.. را به سرقت برده و مورد سواستفاده قرار دهند.

اپلیکیشن های بانکی ،پیام‌رسان‌ها ،فروشگاه های دیجیتال، مهمترین اهداف هکرها هستند که بار ها توانستند به وسیله آنها به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا بکنند. بسیاری از افراد به دلیل کم بودن اطلاعات طعمه هکرها واقع شده و محتمل آسیب های جبران ناپذیری می شوند .

در این میان آشنایی با نشانه های ردیابی و سرقت اطلاعات می تواند به شما کاربران مختلف کمک کند تا از دسترسی هکرها به اطلاعات مهم در گوشی یا لپ‌تاپ خود جلوگیری کنید .به همین دلیل در این مقاله به معرفی مهمترین نشانه هایی که در صورت ردیابی گوشی اندرویدی با آنها مواجه میشویم خواهیم پرداخت  .

download

 

فعالیت غیر طبیعی دستگاه

بر روی صفحه نمایش دستگاه تلفن گاهی از طرف سرویس ها و اپلیکیشن ها اعلان  ارسال میشود که به صورت خلاصه اطلاعات مهم پیش چشم قرار میگیرد.  البته  نمایش بیش از حد اعلان می تواند ناراحتی کاربران را به همراه داشته باشد اما می توان با تغییر تنظیمات آن را کنترل کرد ،در عین حال گاهی ممکن است توی شرایطی قرار بگیرید که اعلان هایی از منبع نامشخص برای شما ارسال بشود در این شرایط ممکن است دستگاه شما تحت ردیابی هکرها قرار داشته باشد.

البته اگر صفحه نمایش گوشی شما بی دلیل روشن و خاموش شد یا خود به خود شروع به لرزش کرد می تواند احتمال یک ویروس یا بدافزار در گوشی تلفن همراه شما باشد.

برخی اپلیکیشن های اندرویدی می تواند اثر مشابهی بر روی گوشی تلفن همراه شما نیز داشته باشد البته این فعالیت های غیر طبیعی گاهی ممکن است ابعاد گسترده تری در بر بگیرد.  مثلاً کند شدن یا ریستارت شدن بی دلیل دستگاه یکی از اتفاقاتی است که در صورت نفوذ هکرها ممکن است رخ بدهد. اگر با هر یک از این مشکلات روبرو شدین خیلی سریع دستگاه خود را به تعمیرگاه های مجاز ببرید.

دریافت پیام های عجیب و غریب

صداهای عجیب و غریب در حین مکالمات تلفنی

پر شدن گوشی اندرویدی از اپلیکیشن‌های ناشناخته

حضور اسناد و داده‌های ناآشنا در حافظه

شاهده وبسایت‌های ناشناخته در تایخچه مرورگر نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های آلوده شدن دستگاه شما باشد.

ممکن است بدون آگاهی شما از طریق دوربین یا میکروفون به ثبت ناخواسته تصویر یا ضبط صدا بپردازد.

اگر شما نیزاز این دسته از علائم ردیابی گوشی  یا جاسوسی تلفن همراه را دارید سریعا به تعمیرگاه های مجاز یا به افراد با تجربه مراجعه کنید.