سالاد کرفس یکی از خوشمزه ترین انواع سالاد است و در لیست سالادهای تمام کشورها وجود دارد. این سالاد مغذی و خوشمزه روش تهیه ی متفاوتی دارد و برخی از افراد آن را با سیب زمینی، کالباس و … درست می کنند. برخی دیگر در کنار کرفس از کاهو، گردو، قارچ و … برای تهیه ی این سالاد خوش طعم استفاده می کنند. کرفس که اصلی ترین ترکیب این سالاد است فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. این سبزی خوشمزه در بهبود یبوست، درمان میگرن، رفع جوش و آکنه و لاغری موثر است.

علاوه بر این، سیستم ایمنی و قوای جنسی را تقویت می کند و از بیماری هایی نظیر سرطان جلوگیری می نماید. پس اگر به فکر تندرستی و سلامت بدن خود هستید، حتما کرفس را در لیست مواد غذایی که به طور معمول استفاده می کنید، قرار دهید. در این مطلب قصد داریم روش تهیه ی سالاد کرفس با گردو و قارچ را به شما عزیزان آموزش دهیم. این سالاد را می توانید در کنار وعده ی شام و ناهار و یا به عنوان یک شام سبک و خوشمزه میل نمایید.

سالاد-ساده-و-خوشمزه-با-خواص-بسیار

سالاد-ساده-و-خوشمزه-با-خواص-بسیار

روش تهیه ی سالاد کرفس:

مواد لازم:
کاهو ۱۲۰ گرم
کرفس خرد شده ۱۲۰ گرم
قارچ کنسرو شده ۲۵۰ گرم
گردو ۳ قاشق سوپ خوری
سس مایونز ۳ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون ۳ قاشق سوپ خوری
آب لیموترش ۲ قاشق سوپ خوری
سرکه ۲ قاشق سوپ خوری
فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:
برای درست کردن سالاد کرفس، می توانید بجای قارچ از یک قوطی متوسط کنسرو قارچ استفاده کنید. ابتدا ساقه کرفس را خلال کنید و مغز کاهو را به رشته های نازک ببرید. سپس سس مایونز را با نمک، فلفل، سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید. پس از آن قارچ ها را تمیز کنید و خلال مانند خرد و کمی سرخ نمایید. در مرحله ی آخر هم تمام مواد را با سس مخلوط کنید و در ظرف مورد نظر خود بریزید. برای تزیین سالاد، می توانید از گردو، زیتون و لبو استفاده کنید.

نکات مهم در مورد تهیه ی سالاد کرفس:

1- بهتر است از کرفس و کاهوهای جوان و تازه استفاده کنید.

2- در صورتی که از کنسرو قارچ استفاده می کنید، دیگر نیاز به سرخ کردن قارچ ها نمی باشد.