ونیز شهری هست که در این شهر هیچ جاده ای وجود ندارد، فقط کانال هایی دارند، از جمله خیابان گراند کانال که در ردیف کاخ های رنسانس و گوتیک قرار دارد. میدان مرکزی، Piazza San Marco، شامل کلیسای سن مارکو با موزاییک‌های بیزانسی و برج ناقوس با منظره‌ای از بام‌های قرمز شهر است،که زیبایی وصف ناپذیری به این شهر میدهد.

ونیز پایتخت منطقه ونتو در شمال ایتالیا است که بر روی بیش از 100 جزیره کوچک در تالاب آدریاتیک ساخته شده است.

معرفی شهر ونیز

برای بسیاری، این شهر زیباترین شهر جهان است. ونیز با جذابیت بی پایان خود یکی از پایتخت های هنر معاصر در جهان امروز است.

1 42

روح جادویی ونیزی متشکل از 118 جزیره است که توسط بیش از 400 پل به هم متصل شده اند و با کانال هایی که به عنوان آبراه عمل می کنند از هم جدا شده اند و برای همیشه پر از گوندولا و کشتی هستند. این که بگوییم پر از گنجینه های هنری است، دست کم گرفته ایم. جذابیت رمانتیک و تاریخ این شهر کاملاً منحصر به فرد است.

فقط کمی طول می کشد تا از شلوغ ترین جاده ها فرار کنید و خود را در خیابان های آرام و تقریبا خالی و میدان های کوچک بیابید. البته برخی از زیباترین و مشهورترین موزه ها و بناهای تاریخی جهان و همچنین رویدادهای بین المللی افسانه ای مانند دوسالانه ها، جشنواره های فیلم، کارناوال ها و غیره نیز وجود دارند. ونیز مکان مناسبی برای میزبانی انواع رویدادها و جشن ها است، از طلوع یا غروب خورشید بر فراز تالاب گرفته تا شام با نور شمع، تا پیاده روی در یک باکاروی معمولی و حتی برای یک لقمه سریع.

ونیز جواهر گردشگری جهان است.یک چیز در ونیز مسلم است: خاطرات شما فراموش نشدنی خواهند بود.

Untitled 1

شهری که می توان گفت رویایی روی آب است و داستانی را روایت می کند و به هر خیابان جذابیت منحصر به فردی می بخشد. ونیز با خیابان های تو در تو و پیچیده و کانال‌ها، و پل‌هایی با کاخ‌های بزرگ مشرف به کانال بزرگ، مسحورکننده است.

ارجاع به هنر بیزانس و گوتیک، رنسانس، باروک و تأثیرات قرن هجدهم بدون شک تاریخی با جذابیت منحصر به فردی را ارائه می دهد.

این شهر خیره کننده که از آب برمی خیزد یک موزه واقعی در فضای باز و یک فرصت خرید منحصر به فرد است، از جمله منطقه سستیری  که در آن کارگاه های صنایع دستی واقع شده است.

ونیز با 118 جزیره که توسط بیش از 400 پل به هم متصل شده اند، یک افسانه جاودانه است.

تاریخچه ونیز

برخلاف بسیاری دیگر از شهرهای ایتالیا، ونیز تاریخ تولد مشخصی دارد.

در 25 مارس 421 پس از میلاد، سه کنسول از پادوا برای یافتن مکانی برای ایجاد یک بندر تجاری امن و مطمئن برای توسعه بعدی فرستاده شدند. به دلیل شرایط جغرافیایی زمین های قابل کشت چندانی وجود نداشت، اما دریا به ثروت تبدیل شد،با ایجاد نمکدان ها، منطقه بسیار غنی شد، زیرا در آن زمان از نمک به عنوان ارز نیز استفاده می شد.

در قرن هجدهم، دوک نشین ونیز با دو دوژ ونیزی به عنوان اولین فرمانروایان تأسیس شد. پایتخت ونیز بعدها به جمهوری ونیز تبدیل شد، اما زمانی که به حداکثر قدرت رسید و پایگاه‌های متعددی در مدیترانه ایجاد کرد، در دوره رنسانس به امپراتوری ونیزی نیز معروف شد.

نشان ملی جمهوری دریایی ونیز، شیر طلایی سن مارکو، بر فراز بیش از 15 بندر قرار دارد.

پایان جمهوری ونیزی نتیجه جنگ های ناپلئونی بود.و تسلط اتریش را به دنبال داشت و سپس وارد پادشاهی ایتالیا شد. پس چگونه ونیز ساخته شد؟ پاسخ در فراوانی مواد خام در مناطق اطراف، از جمله چوب، خاک رس و سنگ ایستری نهفته است که امکان توسعه شمع های تقویت شده متراکم برای تحمل بارهای بسیار سنگین را فراهم می کند.