شهر پیزا شهری قدیمی در منطقه توسکانی ایتالیا که به خاطر برج کج نمادینش بسیار مشهور است.احتمالا این شهر به این دلیل پیزا (دهان) نام گرفته است که در دهانه رودخانه آرنو قرار دارد.

پیزا یک مقصد گردشگری عالی در مرکز توسکانی است، همچنین شهری پر جنب و جوش، پر از فعالیت ها و شلوغی با جوانانی تحصیل کرده در دانشگاه پیزا است.

این شهر با غذاهای غنی و آثار تاریخی فراوان، شهری است که باید با استفاده از تمام حواس دوباره آن را کشف کرد.

Untitled 11

برج کج پیزا، نماد شهر و مشهورترین بنای تاریخی ایتالیایی در جهان، در زمانی به ذهن خطور می کند که تاریخ بزرگی که از دیوارهای آن می جوشد، زنده است. برج کج پیزا بخشی از مجموعه ای از مصنوعات است که گابریل دآنونزیو آن را “معجزه” نامیده است، از این رو Piazza dei Miracoli نامگذاری شده است، که به خوبی مکانی را که آنها را در خود جای داده است، توصیف می کند.

بناهای یادبود، موزه‌ها و ساختمان‌های چشمگیر با ارزش هنری ارزشمند، خاطره پیزا، استاد بلامنازع دریای مدیترانه را به عنوان جمهوری دریایی حفظ می‌کنند.

همانطور که فلورانسی ها عنوان ملکه مطالعاتی ،به او اعطا کردند نشان می دهد، پیزا نه تنها یکی از محبوب ترین شهرهای هنری ایتالیا است، بلکه شهری جوان، پر جنب و جوش و پر جنب و جوش است که در آن گذشته و حال به هم نزدیک می شوند.

مکان های منحصر به فرد در پیزا

1 56

از جمله ویژگی هایی که این شهر را منحصر به فرد می کند، 3 مکان غیرمعمول در پیزا است که حتما باید از آنها دیدن کنید.

با سینما لومیر شروع می‌شود، مکانی برای کنسرت‌ها، مجموعه‌های دی‌جی و تنقلات در یک سینمای سابق که قدمت آن به سال ۱۹۰۵ برمی‌گردد.

توره دلا مودا یک مقصد محبوب برای دوستداران کمدی الهی دانته است: یک برج باستانی قرون وسطایی که کنت اوگولینو دلا گراردسکا و پسران و نوه هایش در آن زندانی بودند.

در نهایت، کلیسای اسپینا دی پیزا که زمانی یکی از خارهای تاج مسیح را در خود جای داده بود، ارزش دیدن را دارد تا نمای گوتیک آن را ببینید.

محبوب ترین غذاهای پیزا

مانند غذاهای توسکانی، غذاهای پیزا نیز خلاقانه و خوشمزه هستند.

1 57

صرف نظر از خاستگاه فقیر آن،ترکیبی از خشکی و دریا در ترکیبات طعم انفجاری است که تمام دنیا به آن حسادت می کنند.

پاپا آل پومودورو، به طور طبیعی: اولین غذای دهقانی تهیه شده با نان کهنه توسکانی، گوجه فرنگی، ریحان، سیر و روغن زیتون.

کاستیاچیو، یک پیزای معمولی که با آرد شاه بلوط، کشمش، گردو، آجیل کاج و رزماری خرد شده درست می‌شود.
همچنین مینسترا دی پانه، که به نام زوپا آلا پیسانا (سوپ نان) نیز شناخته می شود، غذای خوشمزه ای است که از نان کهنه توسکانی، لوبیا سفید، کلم پیچ یا مخلوطی از کلم، شاتوت، سیب زمینی، هویج و پوسته ژامبون درست می شود. همچنین از گوجه فرنگی و سایر مواد ساده برای طعم دادن استفاده میشود.