رم پایتخت کشور ایتالیا و همچنین پایتخت منطقه لاتزیو و یکی از پرجمعیت ترین شهر های اروپا است.رم موقعیت جغرافیایی بینظیری دارد و به عنوان مهد تمدن غرب و فرهنگ مسیحی شناخته میشود.

سرگردانی در خیابان های رم مانند قدم زدن در تاریخ است.

1 49

رم یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان که اکتشافات جدید و بی پایانی را ارائه می دهد و به دلیل میراث هنری غنی، تقریباً تقاضای زیادی دارد. در واقع دو پایتخت یک شهر را در خود جای داده ،هم پایتخت ایتالیا و هم اقامتگاه پاپ در واتیکان، زیارتگاهی در میدان سنت پیتر است.
این شهر با مناظر افسانه ای مانند کولوسئوم، فوری امپریالی، پانتئون یا فواره تروی، و همچنین محله های جذاب پر از فرهنگ و غذاهای محلی، می توانید عاشقانه واقعی را در اینجا تنفس کنید. واتیکان و میدان سنت پیتر را فراموش نکنید که از پربازدیدترین مقاصد مذهبی در جهان هستند.

تاریخچه رم

گفته می شود رم توسط رومولوس در 21 آوریل 753 قبل از میلاد تأسیس شد.

1 46مجموعه ای از جنگ ها و فتوحات منجر به تأسیس امپراتوری روم در 27 قبل از میلاد شد. سال 395 به دو بخش تقسیم شد: امپراتوری روم غربی که در سال 476 به پایان رسید و امپراتوری روم شرقی که تا سال 1453 ادامه داشت. رم در دوران رنسانس از دهه 1440 تا نیمه اول قرن، دوباره مرکز جهان بود. این خانه واقعی نوابغی مانند میکل آنژ و رافائل در دهه 1500 بود. از آثار آن دوره می توان به کلیسای جدید سنت پیتر و کلیسای سیستین اشاره کرد. متأسفانه در دهه 1900، به عنوان بخشی از انقلاب بنیتو موسولینی در برنامه ریزی شهری، 20 سال فاشیسم، چندین ساختمان رنسانس ویران شد. پس از جنگ جهانی دوم، رم با تبدیل شدن به پایتخت جمهوری ایتالیا در سال 1946، رونق خود را از سر گرفت.

مکان های دیدنی رم

هنگامی که به رم می رسید، احساس خستگی نمی کنید چون در هر گوشه ای مناظر خیره کننده وجود دارد.

1 47

یکی از نمادهای این پایتخت، کولوسئوم است. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آمفی‌تئاتر رومی در جهان، بین سال‌های 70 تا 80 پس از میلاد ساخته شد و میزبان نمایش‌ها و مسابقات سیرک و همچنین مسابقات گلادیاتوری بوده است.

فوری امپریالی شامل بقایای پنج میدان بزرگ است که بین 46 قبل از میلاد تا 113 بعد از میلاد ساخته شده اند و شما را در زمان به عقب می برند.

زمانی که در رم هستید، حتما به میدان ونزیا در پای کامپیدوگلیو بروید.

سازه مرمری آرا پسیس آگوستا که برای جشن بازگشت آگوستوس از نبردهای اسپانیا و گال ساخته شده، شاهکاری از مجسمه‌سازی رومی است. این مجسمه اکنون در موزه نگهداری می شود.

عاشقان مجسمه ها و فواره ها نمی توانند فواره تروی را از دست بدهند، جایی که طبق سنت باید سکه ای را با دست راست خود به سمت چپ برگردانید، چشمان خود را ببندید و پشت خود را به چشمه بچرخانید. همچنین نمی توانید پیازا ناوونا را با فواره باشکوه چهار رود از دست بدهید.

از گم شدن در میدان‌های بزرگ شهر رم با سطحی تزیین شده، لذت ببرید.

میدان سنت پیتر، زیارتگاهی برای کاتولیک های معتقد از سراسر جهان را از دست ندهید.

Untitled 2

واتیکان خانه پاپ و خانه هنری پایتخت A است. موزه‌های واتیکان یک مسیر هنری منحصربه‌فرد، نقاشی‌های دیواری پاپ توسط میکل آنژ و رافائل، و کلیسای سیستین میکل آنژ «آخرین داوری» را ارائه می‌دهند. بعد از آن  پانتئون وجود دارد، معبدی اختصاص داده شده به خدایان کلاسیک که بعدها به یک کلیسای جامع مسیحی تبدیل شد.

دوستداران هنر نمی توانند ویلا بورگزه و گالری بورگزه را از دست بدهند که آثار هنرمندانی مانند جیان لورنزو برنینی، آنتونیو کانووا، کاراواجو، رافائل و تیتیان را به نمایش می گذارد. همچنین کاخ کویرینال که زمانی اقامتگاه رسمی پادشاه ایتالیا و رئیس جمهور امروز جمهوری بود، ارزش بازدید دارد.

گردش و خرید در رم

هنگامی که در رم هستند، بازدیدکنندگان بدیهی است که موزه ها و مکان های باستان شناسی را در اولویت قرار می دهند، اما شهر کارهای دیگری نیز برای انجام دادن ارائه می دهد.

Untitled 5

یکی از این ایده‌ها، اسب‌سواری در رم است. همچنین پیاده روی در آپیا آنتیکا ،جایی که می‌توانید در حین کاوش در شگفتی‌های باستان‌شناسی در طول مسیر، خود را در طبیعت غوطه‌ور کنید.

قایق سواری با تور تیبر با چندین مسیر مختلف را از دست ندهید.

قدم زدن در ویلای بورگزه با 80 هکتار از زیبایی‌های طبیعی، بناهای تاریخی و آثار فرهنگی مختلف بسیار دوست‌داشتنی است. کسانی که به دنبال خرید هستند می توانند به بازار سنتی Campo de’ Fiori یا Via dei Condotti و Via del Corso جذاب بروند.

یکی از چشمگیرترین مکان های پایتخت بدون شک نارنجستان در بالای تپه آونتینو است که مناظر خیره کننده ای از شهر ارائه می دهد.

گورستان غیر کاتولیک رم (در منطقه تستاکیو)، قدیمی ترین محله یهودیان در جهان، و مقبره کاپوچین ها در نزدیکی پیازا باربرینی نیز ارزش بازدید دارند.

بهترین غذاهای رم

مطمئناً نمی توان غذاهای رم را نادیده گرفت. غذاهای لاتزیو و رومی طعم های قوی و تعیین کننده ای دارند.

1 48

اولین غذا پاستا آلا کاربونارا که با تخم مرغ، بیکن گوانسیاله و پنیر روما پکورینو درست می شود، در واقع غذاهای رسمی شهر هستند. یا Bucatini all’amatriciana، ماکارونی با طعم گوانسیاله، سس گوجه فرنگی و پنیر Roma Pecorino را امتحان کنید. یکی از غذاهایی که همه با آن موافق هستند، گنوچی است که با خمیر سمولینا درست می شود.

اگر ترجیح می دهید روی غذاهای گوشتی تمرکز کنید، با Saltimbocca alla romana (برش های گوساله با پروشوتو و مریم گلی) شروع کنید و به سراغ Coda alla vaccinara (دم گاو خورشتی و چاشنی شده با سبزیجات مختلف) بروید. Trippa alla romana را فراموش نکنید که به خاطر نسخه افسانه ای Sora Lella نیز معروف است، که موادی مانند نعناع و پنیر رومی Pecorino را اضافه می کنند.