پیاده روی یکی از مراحل خاطره انگیر در تورهای گردشگری هست. از همین رو اخباری از ترکیه به دست ما رسیده که قرار هست یکی از بهترین مسیر های پیاده روی در گوزدرسی ایجاد بشود.

در کشور عزیز ما هم مسیر های پیاده روی بسیار شگفت انگیزی وجود دارد که اگر روی آنها سرمایه گذاری شود جزو قطبهای گردشگری خواهند شد. اما برمیگردیم به ترکیه ، جایی که شهردار فاتح کاواک قول مساعد احداث مسیر گوزدرسی برای گردشگری را با بودجه 5 میلیون لیری داده است.

1

در چارچوب پروژه آماده شده برای گوز درسی به طول 12 کیلومتر در منطقه Seben در بولو ، یک مسیر پیاده روی 3 کیلومتری ایجاد خواهد شد.

فاتح کاواک شهردار سبن گفته که سال گذشته در  پروژه ای که با فرمانداری منطقه سبن و اداره فرهنگ و گردشگری استان بولو تهیه کرده بودند، یک رویداد پیاده روی در نهر گوز ترتیب دادند. کواک در بخشی از این مراسم که در محوطه 12 کیلومتری داخل دره پیاده روی کردند، گفت:

ما در منطقه دو دره بزرگ  یکی Kınıkçı و دومی Guz Deresi Canyonداریم.هدف ما ایجاد یک مسیر اکوتوریسم در اینجا بود. در این رویداد که در آن روز برگزار شد، یک مطالعه امکان سنجی نیز انجام شد. بعداً در محدوده کارهای در حال پیشرفت، مناقصه مسیر 3 کیلومتری بوم گردی انجام شد. اعتبار 5 میلیون لیره ترکیه برای این پروژه اختصاص داده شده است. امید است با اتمام مناقصه، ساخت و ساز در مهر یا آبان آغاز شود.»

2

اولین مسیر بوم گردی بولو

به گفته ی شهردار فاتح کواک : شهروندانی که به دره گوز درسی واقع در محل سولاکلار کایاولری که تاریخ آن به 3200 سال قبل بازمی‌گردد می‌آیند،  می‌توانند از امکان طبیعت گردی و صرف غذا استفاده کنند. کواک با بیان اینکه اولین مسیر بوم گردی بولو با این پروژه مشخص شد، گفت: پس از اتمام این  پروزه که به گردشگری کمک میکند فعالیت هایی مخصوصی در نقطه راهپیمایی وجود خواهد داشت. تمام مناطق کوهنوردی در پروژه تعیین شده که شامل تراس های تماشا خواهد بود. هر یک از بازدیدکنندگان می توانند 4 تا 5 ساعت نهایت لذت را از مسیرببرند.”