دریاچه اگدیر، چهارمین دریاچه شگفت‌انگیز طبیعی ترکیه، به خاطر سواحل شفافش که توسط باغ‌های سیب و باغ‌های هلو احاطه شده است، معروف است و در زمان‌های مختلف روز رنگ‌های متفاوتی را نشان می‌دهد.این دریاچه منظره غروب آفتاب بینظیری دارد.

غار هفت خفته درمرسین، همان اصحاب کهف که در سوره کهف قرآن ذکر شده است و مسلمانان و مسیحیان آن را مقدس می دانند.

با طی 15-20 پله به این غار می رسید.افسانه های فولکلور در مورد غار اصحاب کهف وجود داردکه معمولا همه ما از آنها را شنیده ایم.

دریاچه ایگیردیر ایسپارتا

می توان گفت که دریاچه ایگیردیر و سکونتگاه های اطراف آن از نظر گردشگری بسیار غنی هستند.

این دریاچه جایی است که حتی اگر در تابستان به آنجا بروید، از ارتفاع آن غرق نخواهید شد.

1 3

ایگیردیر در مرکز منطقه معروف به منطقه دریاچه قرار دارد که به دلیل امکانات اقامتی متعدد پذیرای گردشگران زیادی به خصوص مردم محلی است.

غار هفت خفته / مرسین

با توجه به افسانه های موجود در داستان آن،غار هفت خفته هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. که در روستای ددلر  در محدوده شهرستان طرسوس در استان مرسین قرار دارد.

1 2

افسانه اصلی داستان شش مرد جوان است که در جامعه ای بت پرست از پرستش بت سرپیچی می کنند.جوانانی که به یک خالق اعتقاد دارند، بت پرستی را رد می کنند. این وضعیت را حاکمان وقت فهمیدند و به آنها دستور دادند که این سرپیچی را رها کنند. با این حال، آنها نپذیرفتند که از ایمان خود دست بکشند و تصمیم گرفتند کشور محل زندگی خود را ترک کنند.

طبق افسانه ها، مرد جوان هنگام جستجوی غار با چوپان ها و سگ ها روبرو شد. اما طبق شایعه ای دیگر، مردان جوان هفت نفره به راه افتادند و سگی که همراه آنها بود متعلق به خودشان بود.

این جوانان که در غاری مخفی شده بودند، در مدت کوتاهی توسط حاکمان آن زمان پیدا شدند و ورودی آن برای جلوگیری از خروج آنها از غار بسته شد. این جوانان به فرموده قرآن و به پاداش ایمان ناسازگارشان، 300 سال در خواب خداوند متعال قرار گرفتند.روایات مختلفی در این باره وجود داردو تنها وجه اشتراک همه روایات این است که این جوانان به یک خالق اعتقاد دارند.