میخواهیم یکی از بزرگ ترین موزه کاخ های جهان که در استانبول ترکیه قرار دارد را به شما معرفی کنیم. کاخ توپکاپی که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به موزه تبدیل شد، اولین موزه جمهوری است.

آب انبار باسیلیکا آب انبار بسته ایست که در استانبول برای رفع نیازهای آبی شهر ساخته شده است.این مکان زیبا در خیابان سوگوکچسمه، جنوب غربی ایاصوفیه واقع شده و از آنجا که ستون های مرمری زیادی از آب برمی خیزد، در بین مردم به آن تالار یا به اصطلاح قصر می گویند. به این دلیل آب انبار باسیلیکا نام گرفته که قبلاً یک کلیسای جامع روی آب انبار وجود داشته است.

موزه کاخ توپکاپی / استانبول

موزه کاخ توپکاپی که در سال 1478 توسط فاتح سلطان محمد تأسیس شد و در 9 اکتبر 1924 به دستور غازی مصطفی کمال آتاتورک در معرض دید عموم قرار گرفت.موزه کاخ توپکاپی امروزه یکی از زیباترین مکان های مورد بازدید گردشگران است.

1 37

قبل از ساخت کاخ دولما باغچه، حدود 380 سال به عنوان اقامتگاه سلطان در مرکز اداری ایالت مورد استفاده قرار می گرفت. پس از تکمیل کاخ دولما باغچه، کاخ توپکاپی که سلاطین در آن زندگی می کردند تخلیه شد. پس از این مراسم، کاخ که مدتی مورد استفاده کارکنان کاخ توپکاپی قرار گرفته بود، در تعطیلات مورد بازدید سلطان و خانواده اش قرار گرفت.

 آب انبار باسیلیکا/استانبول

باسیلیکای آب انبار در سال 542 توسط امپراتور بیزانس ژوستینیان ساخته شد. ستون های باشکوهی که از آب بلند می شوند مثل جادو هستند.

1 38

این آب انبار 9800 متر مربع مساحت دارد و می تواند میزبان چندین مراسم و رویداد ملی باشد. در داخل آب انبار 336 ستون به ارتفاع 9 متر وجود دارد. این مخزن برای تامین آب مورد نیاز استانبول ساخته شده و ظرفیت ذخیره سازی 100000 تن را دارد. این استخر به قدری باشکوه بود که در آن زمان مردم آن را قصر می نامیدند. در زیر دو ستون،سر هیولای یونان باستان مدوسا قرار دارد.