ایاصوفیه مرکز جاذبه گردشگری و معنوی برای مسیحیان وهمچنین یک مسجد و کلیسای قدیمی و موزه است که در استانبول واقع شده است.این موزه نقطه عطفی مهم در تاریخ معماری محسوب می‌شود.

برج گالاتا که یکی از قدیمی ترین برج های جهان و یکی از نمادهای استانبول محسوب می شود، در سال 2013 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برج گالاتا یکی از مهم‌ترین ساختمان‌هایی است که طرح کلی شهر استانبول را تشکیل می‌دهد وبه عنوان برج آتش نشانی طولانی مدت مورد استفاده قرار گرفته و برج آتش گالاتا نام گرفته است.

موزه ایاصوفیه /استانبول

موزه ایاصوفیه، یکی از محبوب ترین و پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری ترکیه؛ یکی از باشکوه ترین بناهای هنری و معماری در جهان است.

1 35

این موزه توسط فیلتون به عنوان هشتمین عجایب جهان در قرن ششم ثبت شد.این ساختمان که قبلاً یک کلیسای 916 ساله بود، در سال 1453 توسط فاتح سلطان محمد به مسجد تبدیل شد و به مدت 482 سال به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1935 به دستور آتاتورک به عنوان موزه افتتاح شد.

 برج گالاتا/استانبول

برج گالاتا اثر باشکوه هزالفین احمد چلبی است که سعی کرد از اینجا به اوسکودار در منطقه گالاتا استانبول پرواز کند. از این برج 67 متری می توانید کل استانبول را ببینید.

1 36

در حالی که زمان دقیق ساخت و ساز آن مشخص نیست، اما در طول تاریخ به عنوان رصدخانه و زندان مورد استفاده قرار گرفته است. دسترسی به برج گالاتا که در مرکز شهر قرار دارد آسان است. با پله های باریک در دو طبقه آخر و با آسانسور می توانید به برج برسید،کافه‌ها و رستوران‌ها از شما پذیرایی می‌کنند. از آنجایی که متعلق به شهرداری است،فروش و استفاده از مشروبات الکلی ممنوع است. در شب می توانید چای را با آهنگ های ترکی میل کنید و از منظره استانبول لذت ببرید.