آبشار یرکوپرو (آبشار گوکسو) در 110 کیلومتری قونیه و23کیلومتری مرکز هادیم، با چشم انداز بسیار زیبایش یکی از دیدنی های منطقه هادیم است.رودخانه هایی که به هم میپیونددوبرکه ای باشکوه پدیدار میشودوزیبایی این مکان گردشگری را چندان برابر میکند.

دره لونت شگفتی طبیعی با قدمت 65 میلیون ساله نتیجه تغییر شکل زمین‌ است. 28 کیلومتر طول دارد و یکی از جالب‌ترین مناطق طبیعی جهان با ویژگی‌های زمین‌شناسی خاص است.وصدها غار با نقش برجسته صخره ای دارد.

آبشار گوکسو (آبشار یرکوپرو) / قونیه

 این آبشار در 23 کیلومتری منطقه هادیم، ساختار زمین‌شناسی جالبی دارد.

1 12

گوکسو، یکی از رودخانه های مهم آناتولی، وارد غارهای یرکوپرو می شود و در آنجا ناپدید می شود. جریان دیگری در این منطقه به نام جریان کاراسو، پس از جاری شدن بر روی رودخانه گوکسو در ارتفاع ۲۵ متری رودخانه گوکسو، آبشار یرکوپرو را تشکیل می دهد. وقتی این دو نهر به هم می رسند، برکه ای باشکوه پدیدار می شود و دو رودخانه ادغام شده مشتاقانه به سمت دریای مدیترانه می ریزند.

تراس دره لونت / مالاتیا

تراس دره لونت در منطقه آکچاداغ در مالاتیا واقع شده است.

1 13

چیزی که این مکان گردشگری را مهم می کند این است که 65 میلیون سال تاریخ دارد. امکان یافتن بقایای دوران نوسنگی در این دره وجود دارد. جالب است بدانید که تشکیلات صخره‌ای، گودال‌ها در دره‌ها، صخره‌ها، پوشش گیاهی و غیره به ۶۵ میلیون سال قبل بازمی‌گردد.بسیاری از افرادی که به اینجا می آیند در مورد زندگی زیست محیطی کنجکاو هستند.وعده ای دیگر که برای گردشگری می آیند قدردان طبیعت هستند.