اگر حتی یکبار هم به ترکیه سفرکرده باشید حتما اسم یدیگولر را شنیده اید. چنانچه هنوز اسمش را نشنیده اید باید بگم که کل سفر شما به ترکیه زیر سوال می رود. یدیگولر جای هست که باید فقط به ارامش رسید.

صدای اعجاب انگیز طبیعت تورو فریاد میزند. جای که هر ثانیه به فکر این هست که ای کاش مسیر قدم زنی تمام نشود.

البته در بخش دیگری از این مسیر قایق هایی هم موجودی که باز هم بوی پول به وسط می آید و با هزینه 10 لیر شما را در این برکه ها و جویبارها به حرکت در می آورند. در ادامه این معرفی به مکان گردشگری پارک طبیعی گلچوک ( که به معنی بیا و اوتراق کن هست ) و این مکان گردشگری هم خالی از لطف نیست که میزبان شما باشد!

بله این شما هستید که با سفر به طبیعت ، به نعمت های پروردگار معنی و مفهوم می بخشید. پس ما در ترکیه منتظر شما هستیم.

پارک ملی یدیگولر / بولو

پارک ملی یدیگولر مکانی متفاوت برای بازدید در ترکیه

1 10

یدیگولر که طبیعتی آرام دارد، مکانی ایده آل برای کسانی است که می خواهند از تاثیر طاقت فرسای زندگی شهری فرار کنند. این پارک مناظر مختلف زیادی دارد. برای کسانی که می خواهند پیاده روی کنند، مسیرهای پیاده روی متنوعی با شکل های مختلف زمین و آبشارها وجود دارد.

اطراف دریاچه هاپر از درختان پهن برگ مثل راش، بلوط، ممرز، توسکا، زبان گنجشک، سنجد، نمدار و درختان سوزنی برگ مانند کاج اروپایی، کاج زرد و صنوبر است.

پارک یدیگولریکی از زیباترین مناطق جنگلی ترکیه است. به خصوص در پاییز، درختان راش و سایر درختان پهن برگ که انواع رنگ ها از زرد تا قرمز را دارند، برای علاقه مندان به عکاسی منظره ی بینظیری را ارائه می دهند.

 پارک طبیعی گلچوک/ بولو

پارک طبیعی گلچوک بدلیل داشتن دریاچه مصنوعی منظره فوق العاده ای دارد. این مکان که در هر فصل زیبایی های بخصوصی دارد، تنها یکی از هزاران زیبایی است که در کشورمان منتظر کشف هستند.

2 8

این دریاچه و اطراف آن به عنوان محل استراحت در جنگل تحت حفاظت قرار گرفته است. گرچه ورود به این مکان با ماشین ممنوع است اما شما میتوانید به راحتی در اطراف دریاچه قدم بزنید.پیشنهاد میکنم هر چه زودتر این پارک طبیعی را ببینید که در طول سال از همه جا گردشگران برای دیدن، سفر، عکس گرفتن و پیک نیک هجوم می آورند.

همچنین در فصل تابستان و زمستان می توان موجودات زیادی مثل خرگوش و گورکنرا در این پارک طبیعی دید.