دره شگفت‌انگیز طبیعی به اسم فتحیه ساکلیکنت که 26 سال پیش توسط یک چوپان کشف شده است و در پارک ملی ساکلیکنت واقع است. این پارک به دلیل وجود این دره با چشم اندازها و زیبایی چشمگیری که بیشتر شبیه نقاشی است تا واقعیت،گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. بازدیدکنندگان از این دره هنگام بازدید بایدبا کفش دریایی یا صندل در آب های صخره ای قدم بزنند.

خلیج فتحیه گونلوکلو در تفرجگاه فتحیه کاترانچی واقع شده است و هتل های روزمره آن همه نوع گردشگران را به خود می بیند. این مکان یک آدرس ضروری برای کسانی است که می خواهند تعطیلات خود را با خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی و استراحت زیر صدای امواج و سایه آرام درختان محلی بگذرانند.

ساحل آب های درخشان این خلیج به این دلیل که عمق چندانی ندارد بیشتر برای گردش از طرف مردم انتخاب میشودتا کودکان به راحتی بتوانندبازی کنند.

فتحیه ساکلیکنت / ملا

فتحیه ساکلیکنت 15 سال پیش توسط چوپان یک گله بز کشف شد و به مدت 49 سال از دولت اجاره شد.

1 16

در حال حاضر این چوپان یک کافه رستوران در ساکلیکنت دارد. ساکلیکنت یک دره بزرگ بین دو کوه بسیار باریک و مرتفع است که 14 کیلومتر در داخل خاک امتداد دارد.برای دیدن زیبایی این دره، باید از آب های یخی آن سوی رودخانه عبور کنید.

فتحیه ساکلیکنت، حدود 9 ساعت از استانبول، 7 ساعت و نیم از آنکارا، 5 ساعت از ازمیر، 800 کیلومتر از استانبول، 626 کیلومتر از آنکارا، و حدود 375 کیلومتر از ازمیر فاصله دارد. ساکلیکنت، حدود 45 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فتحیه، 3 ساعت رانندگی از آنتالیا، 2 ساعت و نیم با ماشین از مرکز موگلا فاصله دارد.

خلیج گونلوکلو / موغلا

 خلیج فتحیه گونلوکلو در بزرگراه فتحیه گولچک قرار دارد.

1 17

این خلیج حدود هفده کیلومتر از مرکز منطقه و نزدیک به ده کیلومتر از شهر گوچک، فاصله دارد. دیلی یکی از آن مکان هایی است که کسانی که می خواهند تعطیلات خود را در کنار طبیعت و دریا بگذرانند می آیند.این خلیج با طبیعت فوق العاده و در سایه خنک وبه دور از آفتاب سوزان پذیرای بازدیدکنندگان است.