اگر به مناطق دورافتاده ی شهرهای کشورمان بریم مطمعنا به طبیعتی جالب ومتنوع با آب وهوایی خاص برمیخوریم که نیاز به کشف شدن،رسیدگی وسرمایه گذاری دارندتا به معروفیت برسند.کاری که درترکیه ودر شهر بورسا به خوبی انجام شده است.

بورسا شهری که جای گردشگری،تاریخی بسیاری دارد!

روستای کومالیکیزیک/بورسا

 روستای کومالیکیزیک،دارای خیابان های باریک، جاده های سنگی و خانه های بی انتهاییست که میراث امپراتوری عثمانی است.

این روستا که با وجود قدمت 700 ساله، چیزی از بافت تاریخی خود را تغییر نداده است، در سال 2014 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

برای کسانی که می خواهند به جای تعطیلات طولانی، از تعطیلات آخر هفته نهایت استفاده را ببرند، روستای Kumarikić بهترین گزینه است. قدیمی ترین روستای بورسا کومالیکیزیک است که فاصله کمی با مرکز شهر دارد.

1 13

شما می توانید به مکان های زیادی در بورسا بروید اما روستای کومالیکیزیک برای کسانی که می خواهند آخر هفته را به جای تعطیلات طولانی مدت به بهترین شکل سپری کنند، بهترین گزینه است. قدیمی ترین روستای بورسا، روستای کومالیکیزیک است که با یک سفر کوتاه از مرکز شهر قابل دسترسی میباشد.با سفر به این روستامی توانید در حومه اولوداغ به یک زندگی روستایی اسرارآمیز برسیدوچای خود را در سایه درختان چنار که سال ها پیر نشده اند بنوشید،در خیابان های باریک این روستا قدم بزنید و رنگ های رنگارنگ آن را ببنید وعکس های بینظیری بیرید.

مسجد اولو / بورسا

مسجد اولو، از باشکوه ترین مساجد بورسااست، که در دوره عثمانی اول توسط معمار علی نکار و به دستور بایزید ساخته شد تا به عنوان قبله استفاده شود.

ساخت این مسجد  به مدت 3 سال به طول انجامید ودر سال 1399 به پایان رسید.

2 10

مسجد اولو با مساحت 5000 متر مربع بزرگترین مسجد تاریخ ترکیه است که دارای فضای سرپوشیده نماز است. همچنین این مسجد ازنظر ساختار با معمار عثمانی فاصله دارد. بااینکه گنبد اصلی ندارد اما 20 گنبد دارد و گنبد وسط آن از شیشه ساخته شده است.