ترشی زغال اخته یک ترشی خوش طعم و بی نظیر است که از زغال اخته های قرمز و نارس درست می شود. این ترشی خوشمزه غنی از ویتامین E، ویتامین C و آنتی اکسیدان است و در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان موثر می باشد.

ترشی زغال اخته چربی سوز است و قند خون را کاهش می دهد، به همین دلیل برای افراد مبتلا به دیابت و کسانی که قصد کاهش وزن دارند، بسیار مناسب می باشد. این ترشی فوق العاده کلسترول و چربی خون را تنظیم و کنترل می کند و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می نماید.

در ادامه این مطلب از سایت وان مارکت چند روش آسان برای تهیه ی ترشی زغال اخته آموزش داده شده است. شما می توانید این ترشی بسیار خوشمزه و خوش طعم را در تابستان درست کنید و از مزه ی دلپذیر آن لذت ببرید.

لاغری و کنترل قند خون، با این ترشی خوشمزه

لاغری و کنترل قند خون، با این ترشی خوشمزه

روش تهیه ی ترشی زغال اخته ی قرمز:

مواد لازم زغال اخته قرمز :

  • زغال اخته 2 پیمانه
  • نمک 3 قاشق غذا خوری
  • سرکه به میزان لازم
  • گلپر به میزان لازم

طرز تهیه زغال اخته قرمز

دم زغال اخته ها را گرفته زغال اخته را بشویید و خشک کنید. یک عدد شیشه تمیز را با زغال اخته پر کند و رویش نمک بریزید و چند پر گلپر به آن اضافه کنید. سرکه را تا جایی به شیشه اضافه کنید که روی زغال اخته ها را بگیرد و ظرف کاملا لبریز شود. برای هواگیری، درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را به مدت بیست دقیقه در قابلمه ی آبی که در حال جوشیدن است قرار دهید. لازم است آب درون قابلمه تا نیمه ی شیشه باشد.

سپس شیشه را به مدت 24 ساعت به حالت وارونه روی سطحی صاف قرار دهید تا کاملا هواگیری شود. حدود 2 الی 4 هفته جا افتادن این ترشی زمان میبرد. اگر قبل از ترشی انداختن زغال اخته ها را با سوزن سوراخ کنید، هنگام ترشی انداختن ترک نخواهند خورد. در صورت تمایل می توانید مقداری تخم گشنیز را به همراه گلپر به این ترشی خوشمزه اضافه کنید.

روش تهیه ی ترشی زغال اخته با شکر

مواد لازم زغال اخته:

زغال اخته نیم کیلو
شکر 1 قاشق غذاخوری
فلفل سفید درسته 5 عدد
سرکه قرمز نیم لیتر
رطب یا خرما 3 عدد (بدون هسته)
نمک 2/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه زغال اخته :

زغال اخته ها را تمیز کرده، بشویید و روی پارچه ای بریزید تا کاملا آبشان گرفته شود و خشک شوند. سرکه، شکر، فلفل سفید، خرما و نمک را درون قابلمه پیرکس بریزید و 10 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس شعله را خاموش کنید تا سرد شوند. زغال اخته ها را درون شیشه ریخته و سرکه را به آن ها اضافه کنید و مثل دستور قبل مراحل هواگیری را انجام دهید.

روش تهیه ی ترشی زغال اخته بدون هسته

برای تهیه ترشی زغال اخته بدون هسته بعد از این که زغال اخته ها را شستید و خشک کردید. یک نی را به صورت عمودی از سر زغال اخته وارد میوه کنید، و هسته زغال اخته را به وسیله ی آن خارج نمایید. سپس با هر کدام از دستورهای بالا ترشی را آماده کنید.