سرکه سیب برخلاف تصور خیلی ها فقط یک طعم دهنده برای غذا نیست، خیلی خواص درمانی دیگری هم دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در دنیای امروز گرچه علم و تکنولوژی پیشرفت کرده متاسفانه در عوض درد و مرض هم زیاد شده و اگر برای هرکدام بخواهید داروی شیمیایی مصرف کنید عوارض خیلی بدی به بدن شما می زند پس بهتر است از خواص یک سری مواد طبیعی اطلاع داشته باشید تا از آنها به عنوان جایگزین مواد شیمیایی استفاده کنید.

سرکه سیب املاح و ویتامین های زیادی دارد، سرکه سیب نتیجه ی یک تخمیر طولانی می باشد، این خوراکی کالری پایینی دارد، طبع سرکه سیب سرد است و برای بیماری هایی که ناشی از طبع گرم هستند مفید می باشد. سرکه سیب برای پوست و مو هم تاثیرات مثبتی دارد . این خوراکی اثرات ضد باکتری دارد و از تکثیر باکتری ها جلوگیری می‌کند. گفتنی است سرکه سیب در برابر آفتاب سوختگی یک درمان طبیعی است.

سرکه سیب از سیب تخمیر‌شده به دست می آید و حاوی پتاسیم، کلسیم، فسفر، سدیم ، منیزیم کلر و گوگرد است همچنین سرکه سیب حاوی آهن، مس، منگنز، روی ، ویتامین ب، ویتامین سی، ویتامین آ و ویتامین ای می باشد و برای همین یک داروی همه کارهی خانگی به حساب می آید با مطالعه این مطلب حتما از کاربرد آن مطلع شوید و از آن استفاده کنید.

به دلیل طبع سرد سرکه سیب بهتر است از عسل و سکنجبین به عنوان مصلح استفاده کنید.

خواص سرکه سیب:

۱- فشارخون:

سرکه سیب به طور طبیعی باعث کاهش فشار خون می شود.

۲- جریان خون:

سرکه سیب باعث بهتر شدن جریان خون می شود.

۳- کبد:

سرکه سیب به کبد کمک می کند تا سموم بدن را به راحتی دفع کند.

۴- چربی خون:

سرکه سیب باعث زیاد شدن اوره و هم چنین چربی خون می شود.

عوارض سرکه سیب:

۱- کسانی که دچار پوکی استخوان هستند بهتر است با رعایت نکاتی از سرکه سیب استفاده کنند.

۲-سرکه سیب باعث کاهش تراکم استخوان ها می شود.

۳- سرکه سیب باعث تخریب مینای دندان و سوزش گلو می شود.

۴- باعث تداخل با داروهای شیمیایی قلب و دیابت می شود.