غارجهنم بهشت درمرسین ترکیه در 25 کیلومتری مرکز منطقه سیلیفکه، 2کیلومتری شمال غربی بندر باستانی نارلی کویو و 5 کیلومتری غرب قلعه دختر واقع شده است. آنها غارهای به وجود آمده طبیعی هستند که از ذوب لایه های آهک آب زیرزمینی در طول سال ها تشکیل یافته و در نهایت باعث فرو ریختن ساختار سقف و تخلیه آب شده اند.

از جاذبه های دیگر مرسین قلعه دخترکه به عنوان قلعه دریا نیز شناخته می‌شود، در جزیره‌ای کوچک در نزدیکی ساحل ساخته شده است.

فاصله آن تا ساحل حدود 600 متر است. از کتیبه های یافت شده در اینجا مشخص می شود که توسط لئون اول در سال 1199 ساخته شده است.

غار جهنم بهشت ​​/ مرسین

غارهای بهشت ​​و جهنم (فروپاشی ها)، که از گودال های عمیق و بزرگ تشکیل یافته است،از شگفتی های طبیعی باستانی هستند.

1 1

ما تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد محل غارهای بهشت ​​و جهنم، نحوه رسیدن به آنجا، مکان بازدید و محل اقامت به اشتراک خواهیم گذاشت.

این غارها مکان هایی هستند که حامل داستان های اساطیری هستند و معانی مقدس بسیاری دارند. این فروپاشی ها که مردم آن را بهشت وجهنم نامیده اند،زمانی اتفاق می افتد که آب های زیرزمینی لایه های آهک را در طول زمان ذوب می کنند. این مکان برای کسانی که برای بازدیدمی آیند حس وحال عجیبی میدهد.ووقتی به غارهای بهشت ​​و جهنم سر می زنید انگار در آن دوران زندگی می کنید.

قلعه دختر/ مرسین

هر قدم از قلعه کیز(کیز در ترکی به معنی دختر است)کیفیتی تاریخی دارد.

1

امروزه قلعه ها، کلیساها، آب انبارها، قنات ها، مقبره های صخره ای، تابوت ها و جاده های سنگفرش شده همگی در میان ویرانه های قلعه کیز یافت می شوند.

این قلعه در جزیره کوچکی به نام Kızkalesi در 500 متری قلعه ساحلی ساخته شده است. این قلعه در سال های اخیر بازسازی شده است و توسط هشت برج محافظت می شود. محیط بیرونی قلعه 192 متر است.

در این مکان4-5 کلیسا از دوران باستان وجود دارد. علاوه بر چاه ها و آب انبارها، نیاز آبی قلعه کیز با آبی که از نهر لماس از طریق قنات ها گرفته می شود، تامین میگردد. در جاده مقدس که به کلیسا جامع منتهی میشود،تخته سنگ و تابوت های بزرگ و کوچک در کنار جاده ردیف شده اند و مردم را مبهوت می کنند.