دره پروانه ها یکی از خلیج های پای کوه باربادا است که به عنوان یکی از 100 کوه حفاظت شده توسط بنیاد میراث جهانی اعلام شد.یکی از زیباترین طبیعت های موغلای ترکیه است.

دودکش پری یک شکل طبیعی که شکل گیری آنرا می توان به 60 میلیون سال پیش ردیابی کرد. منطقه کاپادوکیه در زمان های قدیم یک دریای داخلی بوده که میلیون‌ها سال پیش شروع به خشک شدن کرده وبعد از آن ساختارهای سنگی در این منطقه شروع به شکل‌گیری کردند.این مکان گردشگری امکانات تفریحی زیادی مانند بالن سواری دارد.

دره پروانه فتحیه / موغلا

دره پروانه فتحیه یکی از 100 کوهی است که به عنوان میراث جهانی شناخته می شود.

1 19

دره پروانه ها که در دامنه کوه باربادا قرار دارد، در تاریخ 17 بهمن 95 به عنوان یک مکان طبیعی درجه یک اعلام شد و هر گونه ساخت و ساز در آنجا ممنوع اعلام شد.اگر چنین تصمیمی گرفته نمی شد امروز چنین زیبایی طبیعی را نداشتیم. این دره که توسط دیواره های صخره ای شیب دار تا ارتفاع 350 متر احاطه شده است، به دلیل زیستگاه بیش از 70 گونه پروانه، به ویژه پروانه ببر،نام دره پروانه ها را به خود گرفته است.نهری از وسط دره می گذرد و به دریای مدیترانه می رسد و آبشاری کوچک از ارتفاع 50 متری به پایین می ریزد و سرچشمه آن در روستای فرالیا است.

دودکش های پری / کاپادوکیا

در 7 کیلومتری نوشهیر، کاپادوکیا با زیبایی فوق العاده خود مکانی جالب برای گردشگران داخلی و خارجی است.

1 20

دودکش‌های پری، حتی در فهرست جاذبه‌های گردشگری ترکیه که توسط خارجی‌ها تهیه شده است، در صدر فهرست‌ها قرار دارند. آمدن به اینجا مثل این است که به دوره ای دیگر یا حتی سیاره ای دیگر سفر کرده باشید. اینجا مکان منحصر به فردی برای عکاسان است و در بسیاری از فیلم های کوتاه سفر به آن اشاره شده است. دودکش های پری همه جا هستند که باید با ذوق از آن بازدید کرد و لذت برد.کاپادوکیا تبدیل به مکانی شده است که دوربین های گردشگران خارجی حتی لحظه ای بیکار نمی مانند.