یکی از شهرهای بهشت ​​سرسبز کوجایلی ترکیه ،ماشوکیه است. این شهر از استانبول 120 کیلومتر و تا ازمیت 20 کیلومتر فاصله دارد.برای رسیدن به ماشوکیه، از جاده‌ای پر از سبزی، کباب‌های گوشت و رستوران‌های ماهی قزل‌آلا قابل عبور میکنید.

این مکان پوشیده از درختان سیب، گردو و گیلاس است. گفته میشود نام ماشوکیه از کلمه عاشق ومعشوق گرفته شده است.

پارک طبیعی باللی کایالار در نزدیکی روستای تاوشانلی در استان کوجالی واقع شده است و در تصمیم شورای وزیران در تاریخ 21 ژوئیه 1995 به ثبت رسیده است. این پارک یک ذخیره گاه طبیعی است و 1603 هکتار مساحت دارد. طول آن 1.5 کیلومتر و عرض آن 40-80متراست.

ماشوکیه

ماشوکیه تفرجگاهی زیبا در شرق کوجالی، بر فراز کوه‌های سامانلی و در لبه کارتپه(تپه برف)، در مرز دریاچه ساپانچا، با چشمه‌ها، دره‌ها، آبشارها، نهرها و باغ‌های میوه است.

1

این شهر دوست داشتنی  نام خود را از کلمه معشوق گرفته است.
ماشوکیه شهری با بیشترین تنوع درختان و گیاهان در ترکیه است که تمام پوشش گیاهی سبز دریای سیاه در آن قرار دارد. در بین مکان های گردشگری متعددی که در ترکیه وجود دارد این شهر بیشترمورد توجه قرار میگیرد.

پارک طبیعی باللی کایالار

Ballıkayalar(صخره های عسلی )مکانی است که در انتظار کشف، برای یک تور طبیعت گردی فوق العاده است.

دره باللی کایالار، واقع در محدوده Kocaeli Gebze، با تصمیم شورای وزیران در سال 1995 به عنوان یک پارک طبیعی طبقه بندی شد. در این پارک طبیعی که 2 کیلومتر مربع مساحت دارد، گونه های گیاهی بومی زیادی یافت میشود. و همچنین پرندگان مختلف، موجوداتی مانند بز، خال، شغال و روباه نیز وجود دارند.

1 1

اگرچه این دره چندان بزرگ نیست، اما چای و آبشارهای بزرگ و کوچک دارد.سفر با منظره های فوق‌العاده‌ای که توسط جویبارهای جاری بر روی صخره‌ها شکل می‌گیردو پیاده روی و کوهنوردی در این دره بهترین راه برای رهایی از هرگونه استرس است.