غار بالیجا یکی از بزرگترین و دیدنی ترین غارهای جهان است. این شگفتی طبیعی همچنان بخش های ناشناخته و کشف نشده بسیار دارد و سراسر رمز و راز است.

وقتی به تماشای صخره‌های غار بالیکا میروید انگار که از یک موزه طبیعی بازدید کرده اید. این غار تقریباً 3.4 میلیون سال قدمت دارد.قدم زدن در قسمتی از غار که ورود برای گردشگران آزاد است،مانند سفری عرفانی است، هر قدمی از مسیر این غار ،شگفت انگیز و هیجان انگیز است.

به دریاچه اوزونگول بروید تا با منظره ای از آسمان نیلگون، ابرهای سفید و جنگل های انبوه به شما خوش آمد بگوید…و آسمان را مثل آبهای زلال اوزونگل که به دریای سیاه می ریزد نفس بکشید.

غار بالیجا / توکات

یکی از بزرگترین و باشکوه ترین غارهای جهان که در منطقه پازار استان توکات قرار دارد، غار بالیجا است که هنوز به طور کامل کشف نشده اما پذیرای گردشگران است.

1 29

در حال حاضر این غاربا 8 تالار به طول 680 متر پذیرای بازدیدکنندگان است. این مکان اسرارآمیز برای استان توکات در صنعت گردشگری اهمیت زیادی پیدا کرده است.

اگرچه قدمت این مکان منحصر به فرد 3.4 میلیون سال تخمین زده می شود، اما به دلیل قدمت آن شما را به سفری اسرارآمیز می برد وهمچنین از اهمیت بین المللی برخوردار است.

اوزونگول / ترابزون

اوزونگول به معنی دریاچه طولانی مکانی زیبا است که بسیاری از مردم جهان آن را از روی عکس ها می شناسند و حتما در نظر دارند که به آنجا بروند.

1 30

اوزونگول در منطقه چایکارا با یک دریاچه بزرگ در وسط آن و در ارتفاع حدود 1090 متری واقع شده است. اوزونگول توسط سنگ‌هایی که از دامنه‌های وسط دره سقوط کرده است، نهر هالدیزن را مسدود  و باعث جدایی آن از دریا شده است.

روستای کنار اوزونگول به نام شراح، خانه‌های چوبی و طعم‌های بی‌نظیر محلی آن منظره‌ای طبیعی ایجاد کرده است وعکس های بینظیری از این روستا توسط عکاسان بزرگ جهان ثبت شده است. اوزونگول امروزه همچنان هیچ چیزی را در ظاهر طبیعی خود از دست نداده و در حال حفظ است.