تپه خاص و زیبای پیر لوتی بر روی تپه ای مشرف به شاخ طلایی واقع است و مسجد ایوپ سلطان در پایین آن قرار دارد. اگرچه در اصل یک قبرستان است، اما به یک جاذبه توریستی با فروشگاه های سوغاتی و باغ های چای روی تپه تبدیل شده است. می‌توانید برای دیدن مناظر شاخ طلایی سوار تله‌کابین شوید و از مقبره‌های مشاهیر بزرگ ترکیه که در آنجاست دیدن کنید.
باغ گیاه شناسی آتاتورک یک باغ گیاه شناسی در سرایا باهچکوی، استان استانبول، ترکیه است. در سال 1949، استاد دانشکده جنگل‌داری دانشگاه استانبول، پیشنهاد ایجاد یک باغ گیاه‌شناسی را داده واجرا شده و الان به بهترین مکان برای گردش و عکاسی تبدیل گشته است.

تپه پیر لوتی / استانبول

تپه پیر لوتی بهترین منطقه برای تماشای پانورامای معروف شاخ طلایی است؛که به نام نویسنده مشهور فرانسوی پیر لوتی نامگذاری شده است.

1 39

نام اصلی پیر لوتی که ساکن طولانی مدت استانبول و عاشق واقعی استانبول است  “جولیان ویوت” میباشد.کافه ی تاریخی مکان مناسبی برای دیدن مناظر منحصر به فرد ذکر شده در بالا است.

گفته می‌شود پیر لوتی که ترکیه را خانه دوم خود می‌دانست، به کافه‌ای که در آن زمان «رابعه کادین کاهوسی» نامیده می‌شد رفت و آمد می‌کرد و رمان «عربیه کادین کاهوسی» خود را درباره شاخ طلایی نوشته است. امروزه، این منطقه به وضعیت اصلی خود “منطقه ترکیه” بازگردانده شده است، که شامل مکان هایی است که به عنوان امکانات گردشگری خدمت می کنند. این منطقه در کتاب سفرنامه اولیا چلبی، «گردشگاه عمارت ایدریس» نام دارد.

 باغ گیاه شناسی آتاتورک/استانبول

به باغ گیاه شناسی آتاتورک بروید تا هزاران عکس بینظیر بگیرید و اوقاتی عاشقانه را در کنار دریاچه بگذرانید.

1 41

باغ گیاه شناسی، که زیر نظر اداره جنگلداری باهچکوی است، می تواند به عنوان یک موزه درختی حاوی مجموعه ای از گونه های مختلف درختان زنده تعریف شود. این بنا در زمینی به مساحت 345 هکتار در جنوب شرقی جنگل بلگراد ساخته شده است. بیش از 1500 گونه گیاهی در باغ گیاه شناسی وجود دارد.و اولین مهد کودک ترکیه که در سال 1916 توسط استاد نشت ساخته شد نیز در اینجا قرار دارد. علاوه بر این، 3 دریاچه مصنوعی نیز در این باغ وجود دارد.