1

موبلندها بخوانند و راحت بخوابند

موهای بلند ظاهری زیبا به صاحبانشان می دهند ولی خوابیدن با موهای بلند مشکلات خاص خودش را دارد. ما در این مطلب راهکارهای مراقبت از مو قبل از خواب را برای شما موبلندان ارایه می دهیم. رعایت این نکات مناسب و آسان می تواند از آسیب به موهای شما جلوگیری کرده و خوابی راحت برای شما به ارمغان آورد.

 

Untitled 6

 

صبح ها موهای خود را بشویید

اگر در طول روز حمام کنید، مشکلی برای خشک کردن موهای خود در شب نخواهید داشت. پس یک تغییر ساده در زمان استحمام می تواند هم موهای شما را سالم نگه دارد و هم اینکه خوابی راحت برای شما به ارمغان آورد.

نرم کننده ها را دریابید

موهای شما بخصوص اگر از نوع خشک باشند نیاز به ترمیم و آبرسانی دارند. یک نرم کننده خوب بخوبی می تواند این کار را برای شما انجام دهد و موهای خشک و شکننده شما را به موهایی نرم و انعطاف پذیر تبدیل کند.

قبل از خواب موهای خود را کاملا خشک کنید

در هنگام خواب اگر موها خیس باشند شکننده تر می شوند و آسیب می بینند. موهای خشک مقاومت بیشتری به کشش و اصطکاک مو با رختخواب دارند. پس توصیه ما به شما این است که اگر موهای حود را در شب می شویید حتما قبل از رفتن به رختخواب آنها را کاملا خشک نمایید.

روبالشی ساتن یا ابریشمی گزینه خوبی است

روبالشی های ساتن و ابریشمی به دلیل اینکه اصطکاک کمتری با موها دارند در هنگام چرخش سر روی بالش موجب سرخوردن موها شده و به آنها آسیب نمی زنند بنابراین انتخاب خوبی برای خواب راحت هستند.

کلاه یا سربند مناسب را فراموش نکنید

اگر با بالش های ساتن و ابریشمی راحت نیستید و اصرار دارید که از روبالشی های کتان یا نخی استفاده کنید پس بهتر است حداقل از یک کلاه یا سربند ساتن یا ابریشمی استفاده کنید که مانع تماس مستقیم موها با روبالشی شوید. علاوه بر این با اینکار موهای شما نیز سریعتر خشک می شود.

موهای خود را قبل از خواب شانه بزنید

برس زدن موها قبل از خواب گره های کوچک را از بین می برد با این کار از تبدیل گره های کوچک به گره های بزرگ جلوگیری می کنید و موهایتان در صبح آشفته نمی شود.

موهای خود را سفت نبافید

بافتن موها برای کسانی که از کلاه یا سربند یا روسری استفاده نمی کنند گزینه مناسبی است ولی باید نکته ای را رعایت کنید و آن نکته این است که موهایتان شل و ساده ببافید تا باعث ریزش مو و آسیب به آنها نشود.

از کش ابریشمی یا ساتن استفاده کنید

کش موی نخی یا پلاستیکی به دلیل اینکه موهای شما را با فشار زیادی به عقب می کشاند و اصکاک ایجاد می کند انتخاب خوبی برای بستن موها در هنگام خواب نیست و بهتر از از کش مو ابریشمی یا ساتن استفاده کنید تا اصطکاک کمتری ایجاد کند و از موهای شما مراقبت کند.

موهای خود را چرب کنید

با چرب کردن موهای خود و استفاده از روغن های مفید مثل جوجوبا، بادام، نارگیل و آرگان از آسیب به انتهای موها جلوگیری خواهید کرد. چرا که انتهای موها بیشترین آسیب را از چرخش موها بر روی بالش می بینند. برای جلوگیری از این اسیب چند قطره روغن مناسب را به انتهای موهای خود بمالید

 موهای خود را با ماسک مو تقویت کنید

ماسک مو و استفاده از آن، موهای بلند شما را در طول شب تقویت خواهد کرد. برای موهای خود یک ماسک موی مناسب انتخاب کنید و قبل از خوابیدن و شانه کردن مو، ماسک را بمالید.از ماسک مویی استفاده کنید که برای موهای زیبای شما طراحی شده باشد. ماسک موی مناسب برای موهای چرب و خشک به ترتیب ماسک محافظ روشن تر و ماسک آبرسان است.

گرمای اتاق خواب را متعادل کنید

دمای مناسب اتاق خواب که همان دمای آرامش نامیده می شود بین 21 تا 25 درجه است. دمای زیاد باعث تعرق بیش از حد می شود و این موضوع می تواند گره های موهای شما را بیشتر کند.