این روزها جوانان و نوجوانان زیادی را در خیابان و اتوبوس و مکان های مختلف دیده اید در گوش جوانان هندزفری قرار دارد و آنها مشغول گوش دادن به موسیقی هستند. موسیقی برای مغز فایده های بسیاری دارد و بعضی از جوانان معتقد هستند با گوش دادن به موسیقی مغز آنها آرامش می گیرد .

خیلی از نوجوانان هنگام درس خواندن باید موسیقی ملایمی برای خودشان بگذارند و این کار باعث افزایش تمرکز آنها می شود و درس خود را بهتر یاد می گیرند که این مطلب واقعا جالب است چون برخی عقیده دارند محیط یادگیری و درس خواندن آنها باید ساکت باشد درست مثل کتابخانه .
خیلی از جوان ها عادت دارند با گوش دادن به موسیقی خواب‌شان ببرد و خیلی های دیگر در موقع هایی که استرس زیادی دارند موسیقی می تواند آنها را آرام کند و اضطرابشان را کم کند.

موسیقی و یاد گرفتن آن هنری است که یادگیری آن خالی از لطف نیست و بسیار ارزشمند می باشد.
البته موسیقی هم مانند هر هنر دیگری به علاقه آدم بستگی دارد‌.
اما چیزی که هست جوانان علاقه زیادی به گوش دادن موسیقی دارند و از آن لذت می برند.
هر سبک از موسیقی تاثیرات خاص خودش را دارد مثلا وقتی شما خوشحال هستید موزیک شاد گوش می دهید و یا خیلی غمناک هستید موزیک غمناک گوش می دهید که مسلما هر کدام یک اثر روی بدن و مخصوصا مغز شما دارد.

ممکن است با گوش دادن به یک موسیقی قدیمی و خاطره ای به یاد خاطرات قدیمی تان بیفتید و از یادآوری آن غمگین یا ناراحت شوید.
خیلی از جوانان برای پر کردن تنهایی و اوقات فراغت و بیکاری به موسیقی گوش می دهد و وقت خودشان را بیهوده نمی گذرانند.
سبک موسیقی که جوان گوش می دهد بستگی به حال و هوای درونش دارد، اگر دچار مشکل عاطفی باشد قطعا به موزیک های غمناک گوش می دهد و همیشه احساس ناراحتی دارد.

قطعا موسیقی بین جوانان طرفداران بسیار مهمی دارد و اگر به کنسرت های خوانندگان نگاه کنید متوجه می شوید که قشر اصلی مخاطبان موسیقی جوانان هستند.

سبک پرطرفدار موسیقی

دو سبک موسیقی خیلی بین جوانان رایج است و می شود گفت دو سبک پرطرفدار بین جوانان می باشد.
یکی موسیقی پاپ و دیگری موسیقی جاز می باشد.
موسیقی پاپ بین جوانان خیلی محبوب است و اکثرا جوانان این سبک موسیقی را دوست دارند.

موسیقی های تاثیر خیلی زیادی روی مغز جوانان می گذارد مثلا گوش دادن به بعضی از موسیقی ها باعث می شود جوان کنترل خودش را از دست بدهد و کار های غیر اخلاقی زیادی انجام دهد اما خیلی از موسیقی ها وجود دارد که باعث تعالی روح جوان می شود، محتوای شعر خیلی از موسیقی ها چیزی جر اراجیف نمی باشد که متاسفانه بین جوانان رایج می شود اما بعضی از موسیقی ها باعث آرامش مغز و روح می شود بنابراین جوان ها باید روی انتخاب موسیقی که گوش می دهند دقت داشته باشند و هر موزیکی را گوش ندهد و برای گوش ها و مغزشان ارزش قائل شوند.