راه های مختلفی وجود دارد که شما میزان هوش خودتان را بررسی کنید از آزمون های IQ گرفته تا حل چیستان های کوتاه که بعنوان تست هوش درجه بندی دارند و از ساده شروع می شوند تا معماهای دشوار. حل بعضی از این معماها آسان است فقط کمی دقت و قدرت تحلیل می خواهد تا بتوانید به سادگی به جواب آنها برسید.

البته که گاهی این چیستان ها فقط حالت سرگرمی دارند و معیار خوبی برای سنجش هوش شما نمی باشند، اما حل کردن انها خالی از لطف نیست. معما ها قدرت ذهنی و ضریب هوشی شما را نشان می دهد. هوش انسان جنبه های زیادی دارد که با حل تست های این چنینی نمی توان به همه جنبه های آن پی برد‌‌. هوش یک مسئله پیچیده می باشد که عواملی مثل خلاقیت، ابتکار در آن تاثیر دارد.

چیستان و معمای امروز در ظاهر خیلی ساده به نظر می رسد اما باید روی آن دقت کنید و با تحلیل منطقی به جواب آن برسید.

معما:

من ۶ عدد تخم مرغ دارم.
۲ تا را شکستم، ۲ تا را پختم و ۲ تا را خوردم!
حالا من چند تخم مرغ دارم؟!

.

.

.

.

.

پاسخ:

جوابی که تقریبا تمام افراد می دهند و به نظر درست می آید جواب ۴ عدد هست، چون باید برای خوردن تخم مرغ اول آنها را شکست بعد پخت و بعد خورد!
اما این پاسخ اشتباه است!

پاسخ درست معما:

پاسخ این معما عدد ۶ می باشد!
مجددا سوال را بخوانید، در صورت سوال گفته شده است من ۶ عدد تخم مرغ دارم( زمان فعل متعلق به حال می باشد) ، و قسمت بعدی سوال گفته شده ۲ تخم مرغ را پختم، شکستم ، خوردم( یعنی زمان گذشته اتفاق افتاده است) ، پس هیچ کدام از ۶تا تخم مرغ ها دست نخورده اند.