زمین گرد است یا تخت، سوال مسخره ای به نظر میرسد! اما خب این یک موضوع پرچالش برای علاقمندان است. چرا که تخت بودن زمین را عده ای ثابت می کنند،طوری که شما به گرد بودن زمین شک میکنید. بیایید با وان مارکت همراه باشید تا همه چیز را روشن کنیم. برای اولین بار در حدود 70 سال پیش این موضوع مطرح شد که زمین تخت است، قبل از شروع باید این رو عرض کنم، در کشور خودمان خیلی پیش آمده که شخصی برای گرفتن یک وام توپول، روی یک پروژه کار کرده ( و خودشم میدونه که آخرش هیچی هست ) اما به خاطر دریافت وام و شاید مزایا، تحقیق و مطالعه و یا تولیدی افتتاح میکند! چیزی که 70 سال پیش هم ممکن است توسط عده ای اتفاق افتاده باشد تا بودجه های مطالعاتی دریافت کنند.

از حدود 1 سال پیش مباحث زمین تخت گرایی و وجود ایلومیناتی ها و .. داغ شده است و حتی افراد زیادی طرفداران این نظریه ها شده اند.

صدها هزار سال پیش تا همین قرن 17 مردم فکر میکردن زمین تخت است ( خیلی از مردمان جهان ). فیثاغورث اولین بشر روی زمین بود که 2500 سال پیش درکشور یونان مدعی شد زمین گرد است. کسی توجهی به گفته های این فیلسوف بزرگ نکرد. دوباره ارسطو 200 سال بعد از فیثاغورث آمد به میدان و مدعی گرد بودن زمین شد. البته اثبات هم میکرد.

مراقب زمین تخت گرایان باشید!

زمین تخت بودنِ ماقبلِ تاریخ، ارتباطی به زمین تخت گرایان امروزی ندارد!. زمین تخت گرایان امروزی افراد توانمند در مباحثه هستند و اگر شما دلیلی برای گرد بودن زمین نداشته باشید، آنها شما را متقاعد به تخت بودن زمین خواهند کرد. پس مراقب باشید و در بحث و گفتگوها اطلاعات خودتان را تکمیل کنید. اگر هم شما یک زمین تخت گرا هستید، منتظر دلایل شما در همین صفحه هستیم.

زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان چه می گویند؟

آنها معتقد هستند که زمین مثل یک Disk هست( دایره و تخت ) و قطب شمال دقیقا مرکز Disk هست و قطب جنوب دورتادور این Disk قرار گرفته و عبور از قطب جنوب هم ممنوع است!.

جاذبه زمین: میگویند زمین اجسام را جذب خودش نمی کند و جاذبه ای در کار نیست، بلکه این disk با سرعت 10متر در ثانیه به سمت بالا شتاب میگیرد، یعنی زمین مدام در حال شتاب گرفتن هست( مثل حرکت اولیه مترو یا ماشین که آدم را به صندلی میچسباند). می گویند زمین هم به شکل بینهایت در حال گازدادن و شتاب گرفتن هست. پس یک مشکلی که هست این افزایش مدام سرعت تا چه زمانی به طول می انجام؟ بحث سیاه چاله در میان است؟

ابعاد ماه و خورشید: زمین تخت گرایان میگویند، قطر خورشید و ماه هردو حدود 32 کیلومتر است و در فاصله 4800کیلومتری زمین هستند.

زمین گرد نیست! اثبات قویتر برای زمین تخت

پل دانگ یانگ چین حدود 164 کیلومتر طول دارد و بلند ترین پل جهان می باشد. انحانی زمین در هر 1 کیلومتر، 12.7 سانتی متر  است. یعنی پل دانگ یانگ 164 کیلومتر طول دارد، پس باید 2082 سانتی متر ( 20 متر ) انحنا داشته باشد. چرا ندارد؟

گرد است 2

لطفا نظرات خودتان را در مورد تخت یا گرد بودن زمین از پایین همین صفحه ارسال کنید.