دره ایهلارا سرشار از رمز و راز آفرینش جهان است.
تأثیری که این دره بر روحیات شما میگذارد را می توانید با پایین آمدن از 397 پله این دره درک کنید. از انرژی ناشی از دره، از آرامشی که درونت را پر می کند شگفت زده میشوید.

بالیکلی گول دریاچه واقع در جنوب غربی مرکز شهر شانلی اورفا و یکی از پربازدیدترین مکان های تاریخی ترکیه است. و داستان مقدس بودن ماهی های این دریاچه وممنوع بودن ماهیگیری در آن به زمان حضرت ابراهیم باز میگردد.

دریاچه بالیکلی/ سانلیورفا

این واقعیت که این دریاچه داستانی مرموز دارد، گردشگران را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را شگفت زده می کند.

1 33

هرتز زمانی که ابراهیم را در آتش انداختند،آتش تبدیل به آب می شود و چوب های این آتش به ماهی تبدیل می شود و مردم ماهی های این دریاچه را مقدس میدانند. بنا به همین اعتقاد این دریاچه از ماهیگیری حفاظت میشود.چون برای مردم محلی و گردشگران ارزش قائل هستند.

آقای نمروت که به شکنجه و ظلم نسبت به مردم در زمان حیات حضرت ابراهیم (ع) معروف بود، گفته می شود که ابراهیم را مجازات کرده و او را به اعدام محکوم کرده است. مطابق دستوری که نمروت داده بود ابراهیم را در آتش می اندازند اما به ​​فرمان خداوند آتش آب می شود و هیزم در آب ماهی می شود. مردم معتقدند این دریاچه و ماهی هایش مقدس است. و از شکار محافظت میشود.و در آن جشن هایی با انواع غذا بغیر از ماهی برگزار میکنند.این دریاچه مملو از گردشگران است و در انتظار شماست.

 دره ایهلارا / آکسارای

یکی از زیبایی های طبیعی کشور ترکیه دره ایهلارا در آکسارای است. وقتی صحبت از نوشهیر و اطراف آن شد، نمی توان به این دره اشاره نکرد.

1 34

قبل از اینکه در مورد زیبایی های طبیعی دره صحبت کنیم، به طور خلاصه نحوه تشکیل دره را شرح می دهیم. گدازه های حاصل از فعالیت های آتشفشانی که در چند سال گذشته در منطقه رخ داده است، لایه های آتشفشانی منطقه را تشکیل داده است. با گذشت زمان، این لایه به دلایل محیطی شروع به فرسودگی می کند. علاوه بر این، جریان ملندز که از منطقه عبور می کند، کف دره را عمیقا کنده می کند و جاده ای را در منطقه ایجاد می کند. در برخی از نقاط دره، عمق این دره به 120 متر می رسد.